پخت و پز

راهنمای کامل خرید سرخ کن بدون روغن فیلیپس+آموزش استفاده

نکات مهم خرید سرخ کن فیلیپس

راهنمای خرید سرخ کن فیلیپس+نکات مهم در انتخاب هواپز

همانطور که می‌دانید تنوع مدل‌های هواپز رژیمی philips بسیار زیاد بوده و ما قصد داریم در راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن فیلیپس شمارا با فاکتورهای مهم در رابطه با انتخاب دستگاه مناسب، آشنا کنیم. بطورکلی سرخ کن فیلیپس، دستگاه پخت و پز چند منظوره با قابلیت‌ پخت بدون نیاز به روغن و افزودنی‌های مشابه می‌باشد.

هواپز فیلیپس در مدل‌ها و سایزهای متنوع به کمک گردش هوای داغ درون محفظه، در زمانی کوتاه، انواع متود غذایی را مطابق میل شما آماده می‌کند. پخت گوشت، سبزیجات، همبرگر، یا حتی کیک و شیرینی و سیب زمینی سرخ شده لذیذ، از جمله قابلیت‌هایی بوده که با استفاده از هواپز رژیمی امکان پذیر است. در این مقاله با بخش‌ها و مشخصه‌های مختلف هواپز فیلیپس آشنا شده تا بهترین دستگاه را باتوجه به ظرفیت و امکانات، برای پخت و پز روزمره خود انتخاب کنید.

 
سرخ کن فیلیپس ساخت کجاست؟

برند فیلیپس متعلق به کشور هلند است. سرخ‌کن های اصلی این کمپانی، تحت لیسانس هلند و ساخت کشور چین می‌باشند. معمولا برچسب مشخصات در قسمت زیرین دستگاه چسبیده است.

راهنمای خرید سرخ کن فیلیپس

 

چرا سرخ کن بدون روغن فیلیپس بخریم؟

بی‌دلیل نیست که آوازه کیفیت سرخ کن فیلیپس در همه جا پیچیده است و همه می‌خواهند یکی از آنها را در منزل خود داشته باشند. پخت غذا با بافت مناسب و عدم سوختگی یا خامی مواد غذایی، از جمله ویژگی‌های بارز این محصولات است. همچنین قدرت گرمادهی مطلوب که کمک می‌کند فرایند پخت در زمان کوتاه صورت پذیرد، ارزش خرید آنها را بالا برده است.

تنوع سایز و تناسب هر ظرفیت با تعداد افراد خانواده نیز از جمله نکات مثبت این دسته محصولات بوده که در ادامه راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن فیلیپس به آن خواهیم پرداخت. همچنین برای مشاهده انواع هواپزهای فیلیپس با قیمت بروز، پیشنهاد می‌کنیم بر روی لینک زیر کلیک کنید.

خرید و قیمت سرخ کن فیلیپس

  • طراحی منحصربه فرد سبد دستگاه باعث سهولت و سرعت بیشتر گردش هوای داغ حول محور مواد غذایی خواهد شد.
  • جنس سیلیکونی بدنه و مقاوم در برابر گرما که سبب میشود گرمای درون دستگاه به بیرون نفوذ نکند.
  • توان بالا برای گرمادهی و پخت که سبب پخت سریع‌تر با بافت دلخواه خواهد شد.
  • فن پخش کننده هوا بسیار باکیفیت و المنت گرمایی آلومینیومی با مقاومت بالا در قسمت بالای محفظه
  • جنس درون دستگاه(جایی که سبد قرار میگیرد)از آهن گالوانیزه بوده که باعث افزایش دما هنگام کار میشود.
  • قطع کن خودکار دستگاه هنگام بیرون کشیدن سبد و شروع کننده خودکار هنگام بستن سبد.
  • صفحه نمایشگر بسیار شیک،دارای لمس قوی و برنامه های متنوع پیش فرض پخت.

آنالوگ بهتر است یا دیجیتال؟

سوال اساسی که ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول کرده است؛ انتخاب بین آنالوگ یا دیجیتال است. ابتدا لازم به ذکر است، کیفیت پخت در هر دو مورد یکی بوده و هیچ تفاوتی ندارد. آنالوگ به مدل‌هایی گفته میشود که صفحه نمایشگر برای نشان دادن تایم،دما و دیگر مشخصات مانند برنامه پخت را ندارند. معمولا با یک الی دو ولوم چرخشی تعبیه شده روی دستگاه، کار خود را صورت می‌دهند و شما باید با چرخش این قسمت، زمان و دمای مناسب را برای پخت هر نوع مواد غذایی تعیین کنید.

اما سرخ کن فیلیپس دیجیتال،دارای یک صحفه نمایشگر دیجیتالی بوده تا شرایط پخت را در هر لحظه به شما نمایش دهد. این مدل به شما امکان دیدن زمان، دما و نوع برنامه پخت دستگاه را برایتان فراهم می‌کند. همچنین دارای چندین برنامه پیش فرض میباشد که با لمس آنها دیگر نیازی به تنظیم دستی دما و زمان نیست.

راهنمای خرید سرخ کن فیلیپس آنالوگ

امروزه اکثریت هواپز رژیمی فیلیپس دارای نمایشگر دیجیتالی بوده و انتخاب برنامه‌های پیش فرض بوسیله کنترل پنل لمسی یا ولوم مرکزی چرخشی صورت می‌گیرد.

 

راهنمای خرید سرخ کن فیلیپس در بخش مخزن

بخش کلیدی دیگری که لازم است در راهنمای خرید سرخ کن فیلیپس به آن اشاره کرد، جنس سبد و مخزن دستگاه هواپز رژیمی است. این قسمت از یک مخزن کاملا جداشونده(در برخی مدل‌های سایز بزرگ بصورت کامل جدا نمی‌شود)از جنس آهن گالوانیزه طراحی شده و یک سبد چدنی با روکش تفلون، در آن قرار گرفته است. کیفیت ساخت مخزن و سبد ارتباط مستقیم با کیفیت و سلامت غذایی شما دارد که خوشبختانه در هواپز فیلیپس، بسیار خوش کیفیت و مرغوب ساخته شده است.

البته در برخی دستگاه‌های سایز بزرگ فیلیپس، یک سبد توری فلزی نیز در کنار سبد اصلی قرار دارد که می‌توان در صورت نیاز از آن استفاده نمود. برای پخت غذاهای کبابی، انتخاب سبد توری فلزی هوشمندانه‌تر است.

ظرفیت مخزن و راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن فیلپیس

 

ظرفت هواپز فیلیپس

از کوچک تا بزرگ هر سایز قیمت مختص خود را داشته و متناسب با میزان افرادی بخصوصی طراحی شده است. ظرفیت هواپز فیلیپس از سری‌های 4.2 لیتری شروع شده و اخیرا با عرضه جدیدترین سرخ کن بدون روغن فیلیپس، این میزان به گنجایش 8.3 لیتر نیز رسیده‌است. اصولا مدلهای 4 لیتری مناسب استفاده 2 الی 3 نفر بوده و 8 لیتری تا 5 نفر را نیز کفاف خواهد داد.

آیا سرخ کن بدون روغن فیلیپس ضرر دارد؟

اخیرا با انتشار برخی مطالب از افراد مختلف در فضای مجازی، حواشی حول محور سرطانزا بودن سرخ کن فیلیپس منتشر شد که لازم دانستیم در مقاله راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن فیلیپس به آن اشاره‌ای کنیم. بحث و جدل بر سر خاصیت سرطان زایی جنس تفلون در دمای بالای 200 درجه، باعث شد بسیاری از افراد از تهیه هواپز فیلیپس سرباز بزنند. اما باید گفت که خاصیت مضر بودن تنها در شرایطی ایجاد خواهد شد که لایه‌های تفلون از روی سبد سرخ کن جدا شوند و مواد غذایی مستقیم با چدن ارتباط داشته باشد. در غیر این صورت با استفاده صحیح از مخزن هواپز، هیچ چیزی سلامت غذایی شمارا به خطر نمی‌اندازد.

در واقع باید در نظر داشت که کمپانی‌های مطرحی همچون فیلیپس یا تفال، با رعایت تمامی استانداردهای جهانی پا به عرصه تولید و طراحی هواپز رژیمی نهاده‌اند. این به آن معناست که درصورت استفاده صحیح از دستگاه و رعایت نکات بهداشتی، هیچ‌‌گونه آسیبی به سلامت و تندرستی شما و خانواده‌تان نخواهد زد. امروزه این دو کمپانی در زمینه عرصه محصولات پخت و پز رژیمی، رقابت تنگاتنگی دارند؛بطوریکه بسیاری افراد، در هنگام خرید، همواره درپی مقایسه سرخ کن تفال و فیلیپس هستند.

 

جنس و طراحی بدنه ایرفرایر فیلیپس

جنس بدنه انواع هواپز فیلیپس از پلاستیک مرغوب با روکش سیلیکونی(در اکثر مدل‌ها سیلیکون براق)و مقاوم در برابر حرارت تشکیل شده است. بدنه براق این دسته محصولات باعث شده تا ظاهری جذاب و خیره کننده داشته و نمایی شیک به آشپزخانه ببخشد.

رویه خارجی دستگاه نیز خاصیت عایق سرد دارد تا گرمای درون محفظه به بخش‌های بیرونی نفوذ نکند.

راهنمای خرید سرخ کن فیلیپس طراحی دستگاه

 

نحوه عملکرد هواپز فیلیپس

بالاتر گفتیم که عملکرد سرخ‌ کن فیلیپس بر پایه گردش هوای داغ درون محفظه است. اما این هوای داغ از کجا تولید و چگونه باعث پخت میشود؟

موتور دستگاه در نیمه بالای آن قرار دارد. فرایند تولید گرما از آنجا نشئات گرفته و به المنت گرمایی که بالای سبد قرار دارد، منتقل می‌شود. یک فن و پروانه کوچک پشت المنت قرار گرفته تا گرمای تولیدی را در تمام فضای سبد بطور یکنواخت پخش کند. در اینجا طراحی هوشمندانه سبد باعث چرخش بهتر گرما و پخت یکنواخت و سریع غذا خواهد شد.

 

طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس

قصد داشتیم که آموزش کار با سرخ کن بدون روغن فیلیپس را در مقاله‌ای جداگانه توضیح دهیم؛ اما ترجیح دادیم در راهنمای خرید سرخ کن فیلیپس قرار دهیم. استفاده از این دستگاه بسیار ساده و بدون دردسر بوده بطوریکه پس از یک الی دو بار استفاده کاملا نسبت به تنظیمات آن مسلط خواهید شد.

  1. مواد غذایی را درون مخزن قرار داده و کاملا آن را چفت ببندید.
  2. دستگاه هواپز فیلیپس را به برق متصل کرده و پس از روشن شدن کنترل پنل دکمه start را بزنید.
  3. حال پنل دیجیتال دستگاه را مشاهد می‌کنید که شمال نمایشگر و کلیدهای لمسی می‌باشد.
  4. برنامه پخت دلخواه را بصورت لمسی یا ولوم مرکزی چرخشی انتخاب کنید.
  5. حال به دلخواه خود دما و زمان آن را تغییر دهید تا مطابق بافتی که دوست دارید، پخت صورت گیرد.
  6. یک بار دیگر دکمه start را بزنید تا دستگاه فرایند پخت را آغاز کند.
  7. در حین پخت چنانچه قصد داشتید میزان پخته شدن را چک کنید، بدون انجام هیچ کار خاصی مخزن را بیرون بکشید و پس از اتمام چک کردن، مخزن را چفت ببندید.
  8. در پایان برنامه پخت، دستگاه بطور خودکار فرایند گرمادهی را پایان خواهد داد و اعلان آن به صدا در می‌آید.

 

فاصله از دیوار و کابیت

در قسمت پشت تمامی سرخ کن های فیلیپس، یک فن و دریچه تعبیه شده که وظیفه آن خنک کردن مخزن دستگاه است. به دلیل خروج مداوم گرما از این بخش، همواره سعی داشته باشید هواپز فیلیپس را از دیوار یا کابینت تا 10 سانت فاصله دهید.

 

نظافت ساده دستگاه

بخشی که لازم است پس از هر بار استفاده نظافت شود، سبد و مخزن گالوانیزه هواپز است. همواره سعی داشته باشید از اقلام نرم برای از بین بردن چربی‌ها و روغن‌های مانده در مخزن دستگاه بهره ببرید. به هیچ وجه از اسکاج و اقلام تیز و زبر برای پاک کردن سرخ کن استفاده نکنید.

پس از چند ماه استفاده، ممکن است سقف محفه یعنی قسمت‌های روی و کناری المنت گرمایی، محل اشباع چربی شود. آموزش نظافت این بخش را در آینده نزدیک منتشر کرده و لینک آن را در راهنمای خرید هواپز فیلیپس، قرار می‌دهیم.

آموزش برنامه پخت راهنمای خرید هواپز فیلیپس

 

برنامه پخت سرخ کن بدون روغن فیلیپس

ساده‌تر شدن پخت هر مواد غذایی، از جمله ابتکاراتی بوده که کمپانی فیلیپس در دستگاه سرخ کن بدون روغن قرار داد. آموزش انتخاب برنامه پخت نیز از آن دسته مواردی است که لازم بود در مطلب راهنمای خرید هواپز فلیپس به آن اشاره کنیم. عمدتا در سری‌های رایج و پرفروش، تعداد 7 برنامه پیش فرض پخت در بخش کنترل پنل تعبیه شده است. این متودها شامل پخت ماهی، مرغ، سیب زمینی سرخ شده، سبزیجات، کیک، گرم کردن مجدد و گوشت می‌شوند که با لمس هر کدام، دما و زمان بر اساس پخت آن مورد، تنظیم خواهد شد.

سوالات متداول درباره هواپز فیلیپس

سرخ کن فیلیپس چقدر ارزش خرید دارد؟

سرخ کن فیلیپس بدون شک یکی از پرچم‌داران قدیمی و مطرح در تولید هواپز رژیمی بوده و قطعا خرید همه مدل‌هایش ارزش بالایی دارد.

آیا فیلیپس بهترین برند سرخ کن است؟

فیلیپس در کنار برند تفال و نینجا از جمله برندهای خوش آوازه و معتبر در ایران هستند.

ارزان‌ترین سرخ کن کدام است؟

مقرون بصرفه‌ترین سرخ کن فیلیپس مدل HD9200 است.

بزرگ‌ترین هواپز فیلیپس کدام است؟

هواپز HD9880 بعنوان گران‌ترین، بزرگ‌ترین و جدیدترین دستگاه این برند سال 2023 به بازار معرفی شد، برای اطلاع از مشخصات کامل و ویدئو معرفی این محصول بر روی لینک زیر کلیک کنید.

سرخ کن فیلیپس مدل 9880

جمع بندی و نتیجه‌گیری

بطورکلی سعی کردیم در مقاله راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن فیلیپس، شمارا با بخش‌های مختلف دستگاه بطور کامل آشنا کنیم. همچنین بایدها و نبایدهای انتخاب هواپز متناسب با نوع مصرف را توضیح داده و بطور جامع و خلاصه آموزش کار با آن را توضیح دادیم.

انتخاب هر مدل از انواع هواپز philips آن کیفیت مطلوب و مدنظر شمارا دارد؛ پس سعی داشته باشید با توجه به ظرفیت مورد نیاز و بودجه خود، دستگاه دلخواه را انتخاب نمایید.

مطالب مرتبط و کاربردی

4 فکر در مورد “ راهنمای کامل خرید سرخ کن بدون روغن فیلیپس+آموزش استفاده

  1. دادخواه گفت:

    استفاده از این دستگاه برای سلامتی مضر نیس؟! اشعه خاصی نداره؟!

    1. ساسان گشتیل گفت:

      با سلام. تمامی سرخ کن های بدون روغن فیلیپس و سایر برندهای شناخته شده بوسیله سیستم گردش هوای داغ کار میکنند. به این صورت که در قسمت سقف محفظه غذا،یک المنت گرمایی همراه با یک فن و پره برای چرخش هوا کار گذاشته شده. هیچ گونه اشعه و موردی که برای سلامتی مضر باشه درون دستگاه وجود نداره.

  2. پروانه فشاهی گفت:

    با سلام ،
    توضیحات شما بسیار خوب و کامل هست .فقط مراکز تهیه و قیمت انواع رو نگذاشتید .با تشکر

    1. ساسان گشتیل گفت:

      سلام وقت بخش
      مرکز فروش و ارسال در سراسر کشور خودمون(کالاکده هندیجان)هستیم.
      در قسمت منوی محصولات میتونید محصولات رو با قیمت ببینید و یا از طریق لینک زیر وارد صفحه مربوطه بشید:
      سرخ کن بدون روغن فیلیپس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *