پخت و پز

مقایسه سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس | بررسی ارزش خرید!

مقایسه سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس

مقایسه تخصصی کیفیت، سلامت غذایی و قیمت

امروزه باتوجه به تنوع پخت بالا و سادگی در آشپزی با دستگاه سرخ کن،تقاضا برای این محصولات بالارفته است. سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس دو دسته از این محصولات میباشند که مدلهای بسیاری را با امکانات و سایزهای مختلف روانه بازار کرده اند. این دو برند پرچم دار، با توجه به رضایت بالا و سطح کیفی مطمئن، به پرفروش‌ترین برندهای هواپز نسل جدید تبدیل شده، بطوریکه از دیگر رقبا پیشی گرفته‌اند.

انواع سرخ کن نینجا از جمله محصولاتی میباشند که قادرند انواع وعده های اصلی و میان وعده را بدون نیاز به روغن،طبخ کنند. با وجود این قابلیت و همچنین سرعت عمل بسیار بالای آنها،محبوبیت این دستگاه ها در میان افرادی که بدنبال غذاهای ارگانیک و رژیمی هستند،بسیار بالا رفته است. تنها با زدن چند دکمه در کمتر از 1 ساعت،انواع غذا از جمله مرغ،سیب زمینی،ماهی،گوشت،کیک،سبزیجات،پیتزا و…را سرخ و یا آماده کنید.

در این مقاله قصد داریم 2 برند برتر سرخ کن بدون روغن را بطور کلی و جزعی مقایسه کرده و به بررسی ارزش خرید انواع دستگاه‌های عرضه شده بپردازیم. بسیاری از افراد در هنگام خرید دستگاه برتر بازار، میان این دو برند دچار شک و تردید می‌شوند؛ در ادامه به تمام ابهامات و سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس

سرخ کن نینجا بهتره یا فیلیپس؟

مبحث اصلی امروز،مقایسه دو برند پرآوازه سرخ کن با نام های (Ninja) و (Philips) میباشد. نینجا یک برند معتبر جهانی بوده که مبدا آن در کشور آمریکا است و خط تولید محصولات خود را در چین راه اندازی کرده است. فیلیپس را تقریبا همه میشناسند؛برند محبوب هلندی که در ساخت و طراحی بسیاری از لوازم برقی خانگی،همواره جلوتر از دیگر رقبا بوده و در عرصه فناوری نیز حرفی برای گفتن داشته است.

به طور قاطع نمیتوان گفت کاربرد سرخ کن بدون روغن در کدام برند بهتر از دیگری است. در این مقاله سعی کرده ایم،پارامترها و مشخصه های هر دو برند را بیان و بایکدیگر مقایسه کنیم. در نتیجه شما عزیزان باتوجه به معیارهای خود و همچنین بودجه در نظر گرفته شده برای خرید سرخ کن،تصمیم نهایی را بگیرید.

تنوع مدل های سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس

اگر بخواهیم تنوع در رنگ،مدل و سایز را در نظر بگیریم؛باید بگوییم سرخ کن فیلیپس طرح ها و سایزهای بیشتر و متنوع تری نسبت به سرخ کن بدون روغن نینجا دارد. معمولا مدلهای فیلیپس دارای رنگ مشکی و سفید بوده که خریدار میتواند براساس وسایل منزل خود،دستگاه سرخکن را با رنگ آنها ست کند. اما هواپز نینجا عموما دارای یک رنگ خاکستری یا مشکی میباشند و هر مدل تنها یک رنگ دارد.

سایز بندی در هواپز های فیلیپس از 4.2 لیتر شروع و تا 7.3 لیتر نیز ادامه دارد. سرخکن نینجا با اینکه مدلهای کمتری نسبت به فیلیپس دارد،اما گنجایش هواپز های آن از 3.8 لیتر شروع شده و بزرگ ترین سایز آن، 9.5 لیتر است که مدل سرخ کن نینجا مدل AF400 نام دارد. برای خانواده های 4 نفره عموما از مدلهای 5 الی 7 لیتر استفاده میشود.

سرخ کن فیلیپس 9252

سرخ کن 4 لیتری فیلیپس

اهمیت مقایسه سرخ کن فیلیپس با برندهای معتبر!

در واقع باتوجه به میزان محبوبیت و شناخت نسبت به مدل‌های فیلیپس، همواره افرادی که قصد خرید هواپز را دارند، درپی مقایسه دستگاه‌های کمپانی هلندی با سایر برندهای مطرح جهانی می‌باشند. جالب است بدانید که یکی از پرتکرارترین سوالات کاربران در فضای مجازی در رابطه با تفاوت سرخ کن بدون روغن تفال و فیلیپس است. این درحالیست که همین مقایسه با مدل‌های نینجا نیز از اهمیت زیادی برای کاربران برخوردار است.

سرخ کن نینجا

مقایسه سرخ کن فیلیپس و نینجا بر اساس نوع ساخت و طراحی بدنه

بدنه سرخ کن نینجا در مقایسه با فیلیپس،دارای دوام و طراحی به نسبت زیباتر و مقاوم ترین میباشد. بدنه نینجا از ترکیب پلاستیک و استیل طراحی شده که جلوه زیباتر و دوام بیشتری را به محصول میدهد. بدنه فیلیپس از پلاستیک-سیلیکون طراحی شده که مقاومت نسبی خوبی دارد. لازم به ذکر است تمامی پلاستیک بکارربرده شده در مدلهای سرخ کن هر دو برند،عاری از مواد مضر BPA بوده که ضامن سلامتی غذایی شما میباشند.

تفاوت دیگر در نوع ساخت سبد این دو برند میباشد. سبدهای فیلیپس همگی حالت دایره ای شکل دارند؛مدلهای نینجا به سه دسته دایره ای،مستطیلی و آسانسوری تقسیم میشوند. مدلهای سرخ کن دوقلو نینجا،دارای دو سبد مستطیلی شکل میباشند.

جنس سبد نینجا و فیلیپس |سالم یا سرطان زا ؟

موضوع داغ این روزها در فضای مجازی،سرطانزا بودن یا نبودن سبد سرخ کن میباشد. عموما برا این عقیده اند که سبدهای تفلون در دمای بالا،خاصیت سرطانی گرفته و سلامت مواد غذایی را به خطر می اندازد. ابتدا خیال شمارا راحت کنیم که در مدلهای سرخ کن بدون روغن نینجا،به هیچ وجه از تفلون استفاده نشده و جنس صفحات سبد آن از سرامیک ساخته و پرداخته شده است. سرامیک با ویژگی آلیاژی خود،در هیچ دمایی مضر نبوده و خیال شمارا راحت میکند.

 

سرخ کن بدون روغن فیلیپس

سبد تفلون سرخ کن فیلیپس

سرخ کن نینجا دوقلو

سبد سرامیکی سرخ کن نینجا

سرخ کن بدون روغن فیلیپس،دارای سبدهایی از جنس تفلن نچسب بوده که طبق گفته عده ای،این سبد ها در دمای +200 درجه،خاصیت سرطان زا بودن دارند. این نظریه تا حدود زیادی منطقی نیست و اعتبار علمی ندارد. از این رو سعی داشته باشید نسبت به سبدهای تفلن مراقبت بیشتری به خرج دهید. به عبارت دیگر در شستشوی و پاکیزه نگه داشتن آن،موارد و نکات لازم را رعایت کنید تا آسیبی به رویه تفلن وارد نشود.

بطور کلی میتوان گفت: هواپزهای نینجا به هیچ عنوان سرطان زا نیستند؛اما در مدلهای فیلیپس،باید نسبت به سلامت سبد و نوع استفاده نکاتی را رعایت کرد.

سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس از لحاظ تنوع برنامه پخت!

ابتدا باید بگوییم که نحوه عملکرد تمامی سرخ کن ها به یک صورت بوده و همه آنها قابلیت پخت غذا و مواد یکسانی را دارند. البته کیفیت پخت بسیار مهم است و نباید تنها به رنگ غذای سرخ شده در فیلم و عکس ها توجه داشت.

تنوع برنامه پخت تنها به جذابیت های محصول افزوده میکند؛در واقع شما با تنظیم دما و زمان دلخواه،توانایی پخت غذای دلخواه خود را دارید.

تنوع برنامه در مدلهای نینجا بسیار جذاب تر است؛جایی که برنامه های میوه خشک کن،پخت حداکثری،کباب و گریل مشاهده میشود. مدلهای فیلپیس برنامه های مختص خود سرخ کن را دارد که شامل مرغ،ماهی،سبزیجات،سیب زمینی و…میشود. پیشنهاد ما این است که تنوع برنامه پخت را ملاک خرید خود قرار ندهید.

برنامه پخت سرخ کن نینجا

مقایسه فناوری پخت Air Rapid و Max Crisp

سرخ کن بدون روغن نینجا دارای یک ویژگی منحصربه فرد در مقایسه با تمامی مدلهای هواپز در بازار است. فناوری پخت حداکثری با دمای 240 درجه سانتی گراد(Max Crisp)،که مواد غذایی را بطور کامل مغز پخت و ترد میکند. استفاده از این ویژگی بسیار ساده است و این قابلیت در برنامه پخت دستگاه وجود دارد. لازم به ذکر است که دمای نهایی تمامی مدلهای سرخکن در بازار 220 درجه است که نینجا در این زمینه از همه پیشی گرفته است.

سرخ کن فیلیپس یک فناوری منحصربه فرد دارد که باعث تسریع در فرایند پخت،بدون ایجاد بو و صدا میشود. فناوری Air Rapid به معنای گردش سریع و بدون بو هوای داغ درون محفظه سرخ کن بوده که به وسیله یک المنت گرمایی،دما سنج و فن درحال گردش،صورت میپذیرد. لازم به ذکر است که این تکنولوژی تنها مختص مدلهای فیلیپس میباشد.

فناوری Air Rapid سرخ کن فیلیپس

پخت دو غذای مجزا با سرخ کن دوقلو نینجا

پخت دو نوع غذا بصورت همزمان از ویژگی های سرخ کن بدون روغن نینجا بوده که برند فیلیپس از این آپشن محروم است. در واقع سرخ کن دوقلوی نینجا با دو سبد مستطیلی شکل و کنترل پنل جدا برای هر سبد،امکان پخت دو نوع غذا با دما و زمان متفاوت را امکان پذیر خواهد کرد. تمامی مدلهای فیلیپس تک سبد میباشند و تنها میتوان یک نوع غذا را در یک بار پخت،طبخ و آماده کرد.

سرخ کن نینجا دوقلو از زیباترین و پرتنوع ترین سرخ کن های بدون روغن در بازار محسوب میشود.

سرخ کن دوقلو نینجا

مقایسه نینجا و فیلیپس از لحاظ کیفیت پخت!

به جرئت میتوان گفت،پس از انتخاب مدل مورد نظر سرخ کن بدون روغن از برند نینجا یا فیلیپس،نسبت به کیفیت پخت آن هیچ شک و تردیدی نداشته باشید. در دو برند دارای بهترین کیفیت پخت حال حاضر در مقایسه با تمامی هواپزهای نسل جدید بوده و از این منظر ارزش خرید بالایی دارند.

استفاده از این مدل هواپزهای رژیمی از دو کمپانی مطرح جهانی، امکان پخت و پز سریع‌تر مواد غذایی را به صورت ارگانیک و با حفظ عطر و طعم فراهم کرده است. غذاهای مختلفی همچون مرغ ساده یا طعم دارشده، استیک گوشت، همبرگر، انواع سبزیجات، کیک و شیرینی و…در زمانی کوتاه با بافت دلخواه شما پخته خواهد شد.

البته این نکته را نیز در نظر بگیریم که برخی مدلهای هواپز نینجا، دارای توان بالاتری نسبت به فیلیپس بوده و مسلما بافت بهتری را پخته و بقول معروف غذا را در زمان کمتر، مغز پخت خواهد کرد. اما توان مطلوب برای هر دستگاه، بر اساس گنجایش مخزن تعیین شده و می‌توان گفت سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس در همه سری‌های عرضه شده، دارای قدرت گرمایی و توان مشابه و نزدیک به هم هستند.

جمع بندی

باتوضیحات پارامتری و بررسی مشخصه های سرخ کن نینجا و فیلیپس،مزایا و معایب هر برند را بیان کردیم. لذا لازم به ذکر است که مهم ترین مسئله در هنگام خرید،اطمینان از اصالت کالا میباشد. کیفیت هر دو برند کاملا رضایت بخش بوده و از این لحاظ خیالتان راحت باشد.

قیمت محصولات نینجا،به مراتب از فیلیپس بالاترند،اما هر دو برند ارزش خرید بسیار خوبی دارند. برای خرید این محصولات با ضمانت اصالت و سلامت کالا،میتواند هواپزهای نسل جدید را در فروشگاه کالاکده هندیجان مشاهده و خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *