قهوه و تجهیزات

اهمیت استفاده از چای ساز+نکات مهم افزایش عمر دستگاه!

نکات مهم نگه داری از چای ساز

چرا استفاده از چای ساز گزینه بسیار مناسبی است؟

طرز استفاده از چای ساز باوجود امکانات و ویژگی های کاربردی که این محصول دارد،بسیار ساده و بدون دردسر است. در واقع چای ساز شامل یک کتری و یک قوری بوده که بوسیله المنت گرمایی،دمای آب را بسیار سریع بالا برده و موجب جوش آمدن آب و در نهایت دم آوری چای و دمنوش میشود.

اما بحث امروز ما حول محور نگه داری و مزایای چای ساز میباشد؛ما سعی داریم تمامی مراحل استفاده اصولی و همچنین شیوه های افزایش طول عمر و پاکسازی دستگاه را به شما آموزش دهیم. همچنین در پایان این مقاله میتوانید بهترین مدلهای چایساز را با قیمت در سایت کالاکده مشاهده کنید.

مزایای استفاده از چای ساز

ارزش خرید هر محصول باتوجه به مزایا و امکاناتی که دراختیار ما میگذارد مشخص میشود. دستگاه چای ساز دارای ویژگی ها و قابلیت هایی بوده که مسئولیت یکی از مهم ترین کارهای روزمره مارا برعهده دارد. در ادامه با مزایای این محصولات آشنا خواهید شد.

سرعت بالای دم آوری

استفاده از چای ساز باعث افزایش چند برابری سرعت جوشاندن و دم آوری خواهد شد؛لذا بسیار بهتر و کاربردی تر از کتری قوری های معمولی و گازی میباشد. این قابلیت باعث شده تا چای شما در کمترین زمان ممکن آماده شود.

 

طعم و عطر بهتر چای در زمان استفاده از چای ساز

برخلاف باور عده ای که معتقدند دم آوری چای روی شعله اجاق بهترین روش ممکن است؛باید بگوییم که با استفاده از چای ساز،طعم و عطر چای بهتر حفظ شده و باعث میشود،در هنگام نوشیدن دمنوش و چای،حس بهتری به شما دست دهد.

صرفه جویی در هزینه ها

پس از خرید دستگاه چای ساز،بسیاری از هزینه های شما از جمله خرید چای کاهش میابد. استفاده از این دستگاه باعث میشود تا با مقدار کمی چای خشک،تا مدت زمان بیشتری چای آماده و داغ در اختیار شما باشد.

چای همیشه داغ با استفاده از دستگاه چایساز

یکی از قابلیت های ویژه استفاده از چای ساز،آپشن گرم نگهدارنده است.

به عبارت دیگر،بهترین مدلهای چایساز دارای یک ویژگی جذاب بوده که با استفاده از آن،چای شما همواره در یک دمای متعادل و مناسب نوشیدن قرار میگیرد. به این ویژگی گرم نگهدارنده میگویند.

حفظ سلامت و دوری از ناخالصی ها

برخلاف قوری، دستگاه چای ساز باعث می‌شود که آب به صورت خودکار جوشانده شده و نگرانی از وجود ناخالصی یا ویروس در نتیجه استفاده از قوری کثیف ندارید. با استفاده از چای ساز یکی از مهم ترین چالش ها،یعنی ورود ناخالصی به لیوان برطرف میشود؛وجود فیلتر های توری در قسمت خروجی و همچنین محفظه کارگذاشته شده در قسمت قوری دستگاه،باعث میشود تا برگ های چای یا دمنوش در لیوان نوشیدنی شما نریزد. البته استفاده از چایساز نیز نکات مهمی دارد که آگاهی نسبت به آن،سبب افزایش طول عمر دستگاه و حفظ سلامت چای خواهد شد.

سیستم قطع خودکار

حتما برای شما نیز پیش آمده است که فراموش کنید،کتری گازی شما مدتهاست روی اجاق مانده و کسی سراغ آن را نمیگیرد. از این رو این اتفاق خطرات ناگوار جانی را نیز ممکن است به همراه داشته باشد.

استفاده از چای ساز این چالش را برای همیشه حل خواهد کرد و دیگر نگران خاموش کردن شعله اجاق نیستید. سیستم قطع کن خودکار در تمامی چای ساز ها تعبیه شده تا پس از رسیدن آب به نقطه جوش و دم کردن چای،دستگاه به طور کامل خاموش شود.

در استفاده از چای ساز به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

  • تمیز نگه داشتن نقاط مختلف چای ساز باعث میشود تا علاوه بر افزایش عمر دستگاه،از بروز رسوب در قسمت های حساس آن نیز،جلوگیری شود.
  • سعی کنید در هنگام پر کردن مخزن دستگاه،کتری را از استند(پایه محصول که کابل برق به آن متصل است)جدا کنید.
  • هر دو مخزن دستگاه را کامل پر نکنید؛بگذارید یک فضای خالی نیز در کتری و قوری بماند.
  • هرگز پیش از توقف دستگاه،کتری را از قسمت استند جدا نکنید. این کار باعث میشود که المنت حرارتی دستگاه،دچار افت سطح کیفی نشود.
  • دستگاه ممکن است دچار رسوب شود؛در ادامه به شما شیوه هایی را خواهیم گفت،که پس از بروز این مشکل،اقدام به برطرف کردن و پاکسازی دستگاه کنید. روش های زیر برای سلامت بیشتر دستگاه موثر و بسیار ساده میباشد.

تمیز کردن چای ساز برای جلوگیری از ایجاد رسوب و کثیفی

تمیز کردن دستگاه شامل روش های زیاده بوده،اما چند روش زیر بیشتر مورد استفاده قرار گرفته و جواب خود را پس داده اند.

جرم گیری

برای جلوگیری از ایجاد رسوب در بعضی نواحی و خصوصا قسمت داخلی کتری،با استفاده از آب و سرکه چای ساز را جرم گیری کنید. پس از قرار دادن آب و سرکه درون کتری،دستگاه را روشن کنید تا دقایقی به جوشاندن ادامه دهد. برای خشک کردن سعی کنید از اقلام پاک کننده تیز و زیر استفاده نکنید تا بر روی بدنه دستگاه خط وخشی ایجاد نشود.

شستشو با آب و صابون

پس از جرم گیری میتوانید با استفاده از آب و صابون دستگاه را شستشو داده و سپس آن را با یک پارچه یا حوله نرم خشک کنید. سعی کنید دقایقی از چای ساز استفاده نکنید تا مطمئن شوید بطور کامل خشک شده است.

شستشو با لیمو و آب

اگر دوست ندارید دستگاه را با سرکه جرم گیری کنید،میتوانید از ترکیب آب و لیمو استفاده کنید. خاصیت اسیدی لیمو کمک میکند تا سطوح مختلف دستگاه،بصورت کامل ضد عفونی شده و از بروز هرگونه رسوب یا لکه ناخالصی،جلوگیری شود.

بهترین چای ساز کدام است؟

استفاده از چای ساز چندان هم کار لذا بخشی نیست؛اگر ویژگی و قابلیت های کامل را نداشته باشد. یک دستگاه باکیفیت باید دارای المنت گرمایی بادوام و ساخته شده از مناسب ترین آلیاژ برای انتقال بهتر برق و در نتیجه حرارت باشد.

کف کتری برقی ترجیحا از جنس استیل باشد و اگر بدنه دستگاه از پلاستیک طراحی شده است،مطمئن شوید عاری از مواد BPA میباشد. مواد BPA در برخی پلاستیک ها وجود دارد که مضر میباشند و برای سلامت شما نیز خطرناک هستند. به دلیل بالا رفتن دمای آّب،بدنه های نامرغوب،سلامت آب و چای شمارا به خطر می اندازند.

امکانات ابتدایی مانند قطع کن خودکار،تقریبا در تمامی مدلها وجود دارد. اما همانطور که گفتیم،یکی از آپشن های جالب هر دستگاه،ویژگی گرم نگهدارنده میباشد که در مدلهای محدودی از این محصولات وجود دارد.

برای مشاهده بهترین مدلهای چایساز،روی لینک سبز رنگ زیر کلیک کنید.

عکس-فلش راهنما

بهترین مدل چای ساز

چای ساز فیلیپس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *