شستشوی و نظافت

مقایسه جاروبرقی فیلیپس و بوش | کدام پرچم‌دار را بخریم؟

جاروبرقی فیلیپس بهتره یا بوش؟
جاروبرقی فیلیپس بهتره یا بوش؟

جاروبرقی فیلیپس بهتره یا بوش؟ | کدام را بخریم؟

هنگامی که مسئله بر سر خرید جاروبرقی فیلیپس یا بوش مطرح باشد، نیازمند یک بررسی تخصصی و جامع بوده، تا افرادی که قصد خرید دستگاه جارو برقی را دارند، آگاهانه‌تر تصمیم‌گیری کنند. ابتدا لازم است بگوییم که شما با تهیه هر دو برند و استفاده مداوم از آن برای نظافت منزل، به هیچ عنوان ضرر نخواهید کرد و تجربه کار با این دو برند، برای شما رضایت‌بخش خواهد بود. اما در این میان فاکتورهایی مطرح می‌شود که نیازمند بررسی دقیق‌تر و همه جانبه می‌باشد تا تجربه خریدی آگاهانه‌تر را برایتان رقم بزند.

اینکه بپرسیم جاروبرقی بوش بهتر است یا فیلیپس و با یک کلمه، {بله} یا {خیر} پاسخ این سوال را بدهیم، بسیار ناشیانه و دور از منطق است. در واقع هر فرد بسته به نوع مصرف و بودجه‌ای که در نظر دارد، به دنبال انتخاب بهترین گزینه روی میز می‌باشد. اما بگذارید باز هم خیال شمارا جمع کنم که هر دو برند با سطح عالی کیفیت در زمینه ساخت و کارکرد به بازار عرضه شده‌اند و همواره متقاضیان بسیار زیادی دارند.

 

مقایسه جاروبرقی بوش با فیلیپس

 

مقایسه جاروبرقی بوش و فیلیپس صفر تا صد!

در ادامه شمارا با تمام آنچه که باید در هنگام خرید جاروبرقی در نظر داشته باشید، آشنا خواهیم کرد. از کلی‌ترین مشخصات هر دستگاه مانند ظرفیت، قدرت و کیفیت گرفته تا بخش‌های جزعی که مربوط به بهینه بودن موتور و میزان مصرف انرژی می‌باشد. اما پیش از آن جالب است بدانید انواع جاروبرقی بوش اصل و فیلیپس، از جمله معدود محصولاتی در بازار ایران هستند که ساخت چین نبوده و در کشورهای اروپایی با بهترین کیفیت تولید و عرضه شده‌اند.

فرایند تولید و عرضه جاروبرقی بوش بصورت تمام و کمال در کشور آلمان صورت گرفته و مدل‌های فیلیپس اورجینال نیز مونتاژ کشور لهستان و تحت لیسانی کمپانی فیلیپس هلند می‌باشند. البته جدیدترین جاروبرقی فیلیپس مدل FC9177 استثنا در کشور چین مونتاژ شده که سال 2023 روانه بازار شد.

 

مقایسه جاروبرقی بوش یا فیلیپس از نظر قیمت!

همواره شاهد آن بودیم که قیمت محصولات فیلیپس در همه زمینه‌ها از محصولات کمپانی بوش مقرون بصرفه‌تر بوده است. در زمینه طراحی و تولید جاروبرقی نیز صدق می‌کند و شاید بتوان گفت گران‌ترین دستگاه فیلیپس، سطح قیمتی مشابه با ارزان‌ترین دستگاه از آخرین سری جاروبرقی بوش داشته باشد. در نتیجه این امر باعث تغییری در میزان تقاضا برای خرید هر دو برند نشده است. جاروبرقی فیلیپس یا بوش در مقایسه با سایر رقبای خود، سطح قیمت بالاتری داشته اما کیفیت آنها نیز یک سر و گردن بالاتر است.

 

مقایسه جاروبرقی فیلیپس و بوش از لحاظ قدرت مکش

جاروبرقی فیلیپس یا بوش از لحاظ قدرت مکش و توان موتور، همواره از بالاترین سطوح و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها برخوارد بوده‌اند. مکش دستگاه جارو، ارتباط مستقیم با توان موتور دارد، اما این قضیه همیشه و همه جا صدق نمی‌کند. در واقع هر چه دستگاه قابلیت مکندگی بیشتری داشته باشند، به موتور قدرتمندتری نیز نیاز دارد.

مقایسه جاروبرقی بوش و فیلیپس از لحاظ قدرت دستگاه کار نسبتا سختی است. با یک حساب سر انگشتی و با در نظر گرفتن قدرت مکش درج شده بر روی دستگاه، سری 8 بوش قدرت مکش بالاتری نسبت به فیلیپس دارد. البته در عمل این اختلاف هیچ گاه به چشم نمی‌خورد زیرا هر دو برند، استاندارهای لازم را به منظور ساخت موتور قدرتمند، دارا هستند.

 

مکش جاروبرقی فیلیپس یا بوش؟

 

کدام جاروبرقی صدای کمتری تولید می‌کند؟

صدای دستگاه جاروبرقی از جمله چالش برانگیزترین و به قول عامیانه {رو مخ‌ترین}مسائلی بوده که در هنگام انتخاب، لازم است در نظر گرفته شود. گاهی نیاز دارید هنگامی که اعضای خانواده شما خواب هستند یا خدای نکرده مریض احوالی در منزل دارید، مشغول نظافت شوید. در این زمان اگر دستگاه شما جاروبرقی فیلیپس یا بوش باشد، به سادگی ولوم تنظیم مکش را در کمترین حالت خود قرار داده و مشغول جارو کشیدن شوید.

البته بر اساس ادعای کمپانی فیلیپس و تجربه تست کردن ما در فروشگاه کالاکده، جاروبرقی فیلیپس بی صداتر بوده که طبق گفته این کمپانی، فناوری سوپر سایلنت در موتور آنها بکاررفته است.

 

مصرف برق جاروبرقی فیلیپس بهتره یا بوش؟

شاید گمان کنید چون توان موتور دستگاه‌های این دو برند مطرح بالا است و مکش زیادی نیز دارند، قاعدتا موتور آنها بیشتر به فعالیت پرداخته و مصرف برق بالایی در انتظار شماست. اما این تصور غلط است و هر دو جاروی بوش و فیلیپس از لحاظ مصرف انرژی دارای سطح A و +A می‌باشند که جزو کم‌مصرف‌ترین لوازم برقی در منزل به شمار میروند. این یکی از بزرگترین خصوصیات یک دستگاه است که در عین قدرت بالای موتور و کارایی مستمر در منزل، مصرف برق پایین داشته باشد.

 

فرق جاروبرقی بوش و فیلیپس در کیسه و مخزن زباله

هر دو کمپانی دارای جاروبرقی‌های کیسه‌ای و همچنین مخزن‌دار می‌باشند که نشان دهنده تنوع بالا و احترام به سلیقه مشتریان آنها است. اما در مقاله مقایسه جاروبرقی فیلیپس با بوش، هدف ما بیان مشخصات جاروهای پرفروش خانگی از دو برند می‌باشد که به احتمال زیاد شما نیز قصد خرید آنها را دارید. هر دو برند در ساخت محصولات پرفروش خود از کیسه قابل تعویض برای مخزن زباله استفاده کرده که ظرفیت آنها 4 الی 5 لیتر می‌باشد. این امر ممکن است در نگاه اول شمارا از خرید منصرف کند یا به فکر چالش‌های تعویض آن بیوفتید. اما باید بدانید تعویض کیسه پر از پر شدن کامل، هم باعث افت کیفیت مکش جاروبرقی در دراز مدت شده و هم سلامت و بهداشت دستگاه و منزل را تضمین می‌کند.

 

مقایسه کیسه جاروبرقی فیلیپس و بوش

جالب است بدانید این اقلام در فروشگاه‌های حضوری و آنلاین سراسر کشور یافت می‌شود تا شما به سادگی، کیسه جاروبرقی تهیه کنید.

 

کدام جاروبرقی را نباید خرید؟

هر دستگاه جاروبرقی که از لحاظ بهداشت و سلامت، استانداردهای کافی را در ساخت محصول خود رعایت نکرده باشد، محکوم به نخریدن است. موارد بهداشتی شامل ساخت و طراحی ایمن دستگاه، استفاده از فیلتر بهداشتی مطمئن و همچنین وجود سیستم‌هایی برای جلوگیری از نشت یا پخش گردوغبار در فضای منزل، هستند.

هر دو کمپانی مطرح ذکر شده، از فیتلر HEPA13 در کنار موتور دستگاه استفاده کرده که استانداردترین نوع فیلتر برای جلوگیری از پخش گردوغبار و به منظور جذب ذرات معلق در هوا تا اندازه 0.3 میکرون را با راندمان 99/97% تعبیه شده است. لازم به ذکر است که هر دستگاهی که این قابلیت بر روی آن تعبیه نشده، به هیچ عنوان نباید خریداری شود.

 

مقایسه جاروبرقی فیلیپس و بوش از نظر طراحی و ساخت

دستگاه جاروبرقی به دلیل حجم و ابعاد نسبتا بیشتر در مقایسه با سایر لوازم آشپزخانه، جزو دکوراسیون و نمای داخلی منزل شما محسوب می‌شود. از این رو تهیه جارویی که از لحاظ ظاهری، توجهی به آن نشده، شما را در هنگام انتخاب مردد خواهد کرد. زیبایی ظاهری در سری‌های بوش و استفاده از ترکیب رنگ‌های ساده و درعین حال جذاب، نظر هر مخاطبی را به سمت خود جلب می‌کند. در رابطه با مدل‌های جاروبرقی فیلیپس نیز، باوجود اینکه طراحی زیبا و ساده صورت گرفته است، اما رنگ‌های آن شاید مورد سلیقه شما یا بسیاری دیگر، قرار نگیرد.

استفاده از پلاستیک فشرده با خاصیت جلوگیری از ایجاد خط و خش، از جمله مهم‌ترین مزیت‌ها و شباهت‌های جاروبرقی فیلیپس و بوش می‌باشد.

 

وزن جاروبرقی بوش بهتره یا فیلیپس؟

شاید کم اهمیت بنظر بیاید اما در هنگام خرید جاروبرقی، یکی از مسائلی که ممکن است برای افرادی که مشکلات دیسکی دارند یا رفته رفته به میان‌سالی نزدیک می‌شوند، وزن دستگاه است. لزوم جابجایی مداوم برای نظافت بخش‌های مختلف منزل، از جمله چالش‌هاییست که شاید درمورد آن توجه نشده و پس از استفاده از دستگاه، با نگرانی شما همراه باشد.

در این مسئله وزن جاروبرقی فیلیپس به دلیل ابعاد نسبتا کوچک‌تر بخش اصلی، تقریبا 1 الی 1.5 کیلوگرم کمتر از بوش بوده و جابجایی آن تا حدودی آسان‌تر می‌باشد.

 

مقایسه جاروبرقی فیلیپس با بوش از لحاظ تجهیزات همراه

اقلام همراه با بخش موتوری جاروبرقی که در جعبه دستگاه قرار دارند، شامل شیلنگ، لوله تلسکوپی، نازل‌های متمرکز و یا پرزگیر به همراه کیسه زاپاس می‌باشند. جنس و کیفیت ساخت این اقلام هر جاروبرقی فیلیپس یا بوش کاملا مشابه بوده و تنها تفاوت بارز این اقلام، شیلنگ خرطومی است.

شیلنگ دستگاه جاروبرقی بوش از جنس کنفی بوده و با روکش و لایه‌های فشرده‌ای بهم چسبیده است که انعطاف و استحکامی مثال زدنی دارد. این نوع شیلنگ علاوه بر خاصیت ضد پوسیدگی که دارد، زیبایی دستگاه شمارا نیز چند برابر خواهد کرد. در مقابل جاروبرقی فیلیپس، دارای شیلنگ پلاستیکی بوده که انعطاف پذیری بسیار خوبی داشته و خاصیت کشسانی بسیار مطلوبی دارد.

علاقه مندان به جاروبرقی بادوام و شیک، تمایل بیشتری برای خرید مدل‌های کنفی نشان داده و به همین دلیل، مدل‌های بوش طرفداران بیشتری در بازار دارند. پیشنهاد می‌کنیم برای آنکه انواع مدل‌های بوش و فیلیپس را مشاهده کرده و قیمت هر دستگاه را بررسی کنید، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

خرید جاروبرقی

 

مقایسه محدوده کارکرد جاروبرقی فیلیپس و بوش

مقایسه جاروبرقی فیلیپس با بوش از نظر محدوده کارکرد

اندازه تجهیزات جارو کشیدن با هر دو دستگاه یکی است اما تفاوت طول کابل برق، یکی از مواردی است که شاید لازم باشد به آن توجه کنید. کابل هر دو برند قابلیت جمع شوندگی بصورت خودکار را دارد. مدل‌های بوش با کابل 15 متری، به نسبت جاروبرقی‌های فیلیپس که کابل آنها 10 متر است، محدوده بیشتری را برای نظافت، پوشش می‌دهند.

جمع بندی | جاروبرقی فیلیپس بخریم یا بوش؟

بطورکلی هر دو دستگاه از لحاظ قدرت، صدا و کیفیت ساخت بدنه در یک محدوده بسیار مطلوب قرار دارند. وجود تفاوت‌های جانبی مانند جنس شیلنگ یا محدوده کارکرد دستگاه، می‌تواند نشان از برتری جاروی بوش دهد اما باید در نظر داشت که قیمت آن نیز بالاتر است.

از آنجا که تشخیص جاروبرقی بوش اصل در بازار ایران، امروزه با چالش‌های زیادی همراه است. پیشنهاد می‌کنیم چنانچه قصد خرید این نوع محصولات را دارید، سعی داشته باشید محصول خود را در سایت‌های مرجع بازار مانند دومینو کالا، کالاکده و دیجی کالا، پیدا کرده تا محصول اصل را شناسایی کنید. سپس می‌توانید از سایت‌ها یا فروشگاه‌های سراسر کشور، محصول خود را تهیه کنید. البته 3 مرجع ذکر شده نیز این دستگاه‌ها را موجود دارند که اختلاف قیمت چشمیگری نیز با یکدیگر دارند؛ اما همگی محصول اورجینال بوده و باتوجه به موقعیت مکانی این فروشگاه‌ها قیمت آنها تفاوت دارد.

سوالات متداول

جنس بدنه جاروبرقی بوش یا فیلیپس

از لحاظ ساخت بدنه، جاروبرقی‌های برند بوش نسبتا کیفیت بهتر و ظاهری شیک‌تر دارند.

کدام جاروبرقی ارزان تر است؟

جاروبرقی‌های فیلیپس به نسبت بوش قیمت مناسب‌تری دارند.

جاروبرقی‌های اورجینال را از کجا بخریم؟

فروشگاه کالاکده هندیجان عرضه کننده انواع جاروبرقی‌ها از برندهای معتبر در جنوب کشور می‌باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این وبسایت، با ضمانت اصالت و سلامت عرضه می‌گردد.

کدام برند قابلیت جذب مایعات را دارد؟

جاروبرقی فیلیپس یا بوش هیچ کدام قابلیت جذب مایعات را ندارند. (این موضوع تنها در رابطه با جاروهای کیسه‌ای صدق می‌کند.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *