شستشوی و نظافت

ساده ترین روش تشخیص جاروبرقی بوش اصل و فیک | 8 روش تضمینی!

تشخیص جاروبرقی بوش اصل و فیک

چگونه بفهمیم جاروبرقی بوش اورجینال است یا تقلبی؟

تشخیص جاروبرقی بوش اصل برخلاف تصور سودجویانی که مدلهای تقلبی و بی کیفیت را به بازار عرضه میکنند، بسیار ساده و سریع است. ساده ترین روش برای تشخیص اورجینال بودن دستگاه، توجه به بارکد محصول است که در قسمت زیرین دستگاه قرار دارد. اما گاهی اوقات امکان دسترسی به دستگاه و اسکن کردن کد وجود ندارد؛خصوصا در مواقعی که قصد دارید جارو بوش را بصورت آنلاین و غیرحضوری خریداری کنید.

در این مقاله شمارا با 8 روش ساده اما تضمینی تشخیص مدلهای اورجینال بوش آشنا میکنیم. خرید جاروبرقی بوش اصل و همچنین دیگر محصولات بصورت تضمینی و اورجینال، از ابتدایی ترین حقوق کاربران و مشتریان است. افراد سودجو به دلایل مشخص، که مهم ترین آن سود بالاتر است، اقدام به فروش محصولات بی کیفیت تقلبی به جای اورجینال و باکیفیت میکنند. همچنین برای اطمنینان و شناخت بیشتر، عکس مدلهای تقلبی را نیز قرار داده ایم.

توجه: مشخصات نوشته شده در این مقاله در رابطه با محصول اورجینال، مختص مدلهای پرفروش 8GOLD و 8PRO5 و 6PRO1 و 8pow2 میباشد.

راه تشخیص جاروبرقی بوش اصلی

انواع راه تشخیص جاروبرقی بوش اصلی

برای تشخیص جاروبرقی بوش اصل راه‌های زیادی وجود دارد که اگر قصد خرید حضوری را داشته باشید، به سادگی و به کمک اسکن کردن بارکد متوجه اصالت آن دستگاه خواهید شد. اما اکثر اوقات قصدمان خرید غیرحضوری بوده و شناخت کافی از این محصولات نداریم، پس تکلیف چیست؟

به سادگی و با سرچ کلمه “عکس جاروبرقی بوش تقلبی” در گوگل، متوجه اختلاف ظاهری فاحش در مدلهای اورجینال و فیک خواهید شد. در ادامه شمارا با مطمئن‌ترین روش‌های تشخیص اصالت این محصولات، آشنا خواهیم کرد.

1. محدوده توان

یکی از ساده ترین روش ها برای تشخیص جاروبرقی بوش اصل از فیک، بررسی بازه توانی آن است. توان مصرفی مدلهای تقلبی گاه بالای 3000W بوده که این میزان در مدلهای اورجینال بوش در بازه 1800 تا 2700 وات قرار دارد. همین راهکار ساده برای تشخیص مدل اصلی کافیست. معمولا در مدلهای فیک، توان دستگاه با فونت بسیار درشت بر روی بدنه چاپ شده است.

متاسفانه برخی سودجویان با وسیله قرار دادن توان بالاتر،قصد سود بیشتر و غیر منصفانه ای دارند که به سادگی قابل تشخیص است.

2. جنس قطعات و لوله کنفی

حال با سریع ترین روش تشخیص جاروبرقی بوش اصل آشنا خواهید شد. در بهترین مدل های جاروبرقی بوش، جنس شیلنگ مکش هوای جارو کنفی بوده و در مدلهای تقلبی از پلاستیک طراحی شده است. ساخت لوله جارو با کنف، به دوام و انعطاف پذیری آن بسیار کمک کرده و دیگر با چالش هایی همچون سوراخ شدن یا پارگی شیلنگ نیز روبرو نخواهید شد.

در هنگام خرید حتما به چرخ‌های متحرک جارو دقت کنید. مدلهای اورجینال دارای چرخ های استیل با دوام مناسب بوده و مدلهای فیک چرخ های پلاستیکی با متریال ضعیفی دارند. البته تمام مدل‌های جاروبرقی بوش اصل دارای چرخ استیل نبوده و سری‌های پلاستیکی نیز دارند.

3. کارتن محصول و دقت به لوگو

هر هنگام خرید جاروبرقی بوش اصلی توجه ویژه ای به کارتن دستگاه داشته باشید. کارتن مدلهای اورجینال دارای رنگ های زنده تر و استحکام بیشتری به نسبت مدلهای تقلبی هستند. بر روی کارتن مدلهای اصلی معمولا گارانتی و بارکد اصلی شرکت بوش و نام سایت اصلی کمپانی موجود است. مشخصات کامل و دقیق بر روی کارتن مدلهای اصلی درج شده است.

تصویر زیر مربوط به کارتن جاروبرقی تقلبی یا همان طرح بوش است.

کارتن فیک جاروبرقی بوش

تصویر زیر مربوط به کارتن جاروبرقی بوش اصل است.

کارتن اصلی جاروبرقی بوش مدل 8pro5

4.طراحی بدنه و شیارها در تشخیص جاروبرقی بوش اصل

تشخیص جاروبرقی بوش اصل از روی بدنه جلویی دستگاه نیز امکان پذیر است. بدنه دستگاه های اورجینال معمولا یکدست طراحی شده،بطوریکه درزها و جای جوش های آن مشخص نیست. طراحی مدلهای فیک معمولا دارای رنگ های متفاوت و بی کیفیت، جای جوش و اتصال ضعیف میباشد. همچنین جنس رویه دستگاه در مدلهای تقلبی از پلاستیک نازکی طراحی شده که به سادگی قابل تشخیص است.

با گذشت زمان، مدل‌های تقلبی دچار رنگ پریدگی و از ریخت افتادگی خواهند شد که این قضیه در سری‌های اورجینال صادق نیست.

تصویر زیر مربوط به جاروبرقی تقلبی بوش است.

جاروبرقی تقلبی بوش

عکس جاروبرقی بوش تقلبی

5. عبارت PRO Next

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، بر روی بدنه مدلهای تقلبی، عبارت Pro Next وجود دارد و با فونت بزرگ در قسمت کنترل پنل آن چاپ شده است. همانطور که گفتیم و در تصویر مشاهده می‌کنید، توان دستگاه با فونت درشت چاپ شده که هنگام تشخیص جاروبرقی بوش اصل، متوجه ریزتر بودن فونت مدل‌های اورجینال خواهید شد.

بر روی بدنه اصلی مدلهای اصلی بوش تنها لوگو کمپانی، سری دستگاه، محل ساخت و برخی مشخصات فنی درج شده است.

6. روش تشخیص جاروبرقی بوش اصل با قیمت

بدون پیچ و تاب باید بگوییم که قیمت جاروبرقی اصلی بوش به نسبت سایر برندها بالاست. دلیل آن هم کیفیت و دوام بالای دستگاه است که محصولی سطح اول و پرچم دار را به بازار ارائه کرده است. قیمت جارو اورجینال بوش با نرخ دلار روز 12 آبان ماه 1402(با فرض دلار 50 هزار تومان) بین 8 الی 11 میلیون تومان است. اگر به قیمت های پایین و عجیب و غریب برخوردید، حتما به اصالت دستگاه شک کنید زیرا محصولات باکیفیت در بازار لوازم خانگی هندیجان و بنادر اطراف قیمت ارزانی ندارند.

7.مطابقت محصول با عکس در سایت رسمی بوش

برای تشخیص جاروبرقی بوش اصل از فیک، کافیست مدل محصول را به انگلیسی در گوگل سرچ کنید یا مدل دستگاه را در وبسایت رسمی بوش آلمان (Bosch-home.com) سرچ کنید و با محصول مدنظرتان مطابقت دهید. مسلما این روش را برای دیگر محصولات لوازم خانگی نیز پیاده کنید تا همواره با خیال راحت محصولات اورجینال را تهیه کنید.

تصویر اصلی جاروبرقی بوش

برچسب زیر دستگاه جاروبرقی بوش

8.اسکن کردن بارکد دستگاه

اگر حوصله سرچ در گوگل و وبسایت رسمی بوش را ندارید، به سادگی و با دوربین موبایل خود بارکد موجود بر روی دستگاه را اسکن کنید. معمولا بارکد جاروبرقی بوش در قسمت زیرین دستگاه و برروی یک کاغذ چسبیده به دستگاه قرار گرفته است.

چرا نباید جاروبرقی بوش تقلبی بخریم؟

  • توان و مشخصات غیر واقعی و درنتیجه افت کیفیت دستگاه
  • گرم شدن موتور و احتمال خاموشی مکرر
  • صدای بلند موتور و ایجاد نویز
  • از دست رفتن کیفیت اولیه مکش به مرور زمان
  • نبود فیلتر بهداشتی استاندارد و درنتیجه احتمال بروز مشکل و خطرات برای سلامت افراد در منزل
  • سوختگی و یا از هم گسستن قطعات اصلی دستگاه

برخی ویژگی های جانبی برای تشخیص جاروبرقی بوش اصل سری 8

  • حک شدن MADE IN GERMANY بر روی بدنه اصلی دستگاه(معمولا بالای قسمت کنترل پنل)
  • جاروبرقی بوش مدل 8pro5 دارای یک جعبه ابزار شامل اقلام سرویسی دستگاه میباشد.
  • دستگاه اصلی دارای یک ولوم چرخشی برای تنظیم میزان مکش جارو میباشد.

جمع بندی و سخنی دوستانه

در این مقاله سعی شد تمام فاکتورهای مهم و اساسی برای تشخیص جاروبرقی بوش اصل از فیک بیان شود.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، تفاوت فاحش مدلهای اصلی و فیک در زمینه سطح کیفی آن است. شاید با خرید مدلهای تقلبی تا میزان زیادی در هزینه های خود صرفه جویی کنید؛اما دیر یا زود باید به فکر تعمیر یا تعویض آن باشید، زیرا مدلهای غیر اصل عمر چندانی ندارند.

تصاویر زیر مربوط به مدلهای جاروبرقی بوش اصل میباشد.

جاروبرقی بوش سری 8 مدل GOLD


جاروبرقی بوش مدل 8pro5

جاروبرقی بوش مدل 8PRO5


جاروبرقی بوش BGL8POW2

جاروبرقی بوش اصل مدل 8pow2

تمامی موارد ذکر شده در خصوص تشخیص جاروبرقی بوش اصل، کارآمد بوده و به شما در انتخاب آگاهانه کمک می‌کند. شاید مهم‌ترین دلیلی که مدلهای بوش فیک در بازار زیاد شده است، تقاضا و محبوبیت بالای این محصولات است. اگر دو برند معتبر جهانی که در زمینه تولید جاروبرقی فعالیت دارند را در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که تفاوت جاروبرقی بوش و فیلیپس در تعدد مدل‌های تقلبی آنها می‌باشد؛ بطوریکه مدلهای فیک شرکت فیلیپس، به ندرت در بازار دیده می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *