پخت و پز

مقایسه پخت گریل ساندویچ ساز و باربیکیو آپارتمانی | کدام را بخریم؟

دستگاه گریل ساندویچ ساز بهتر است یا باربیکیو آپارتمانی

غذا با گریل ساندویچ ساز بهتر است یا باربیکیو برقی؟

قابلیت گریل ساندویچ ساز باعث شده تا تنوع مدل های این محصولات در کنار دستگاه باربیکیو برقی رقابتی تنگاتنگ شکل دهند. پخت برشته گونه مواد غذایی یا آماده سازی مرغ گریل شده و استیک گوشت، امروزه بعنوان میان وعده و حتی وعده اصلی در برنامه غذایی خانوارها دیده میشود.

اما مسئله اصلی اینجاست که آیا تهیه یک دستگاه ساندویچ ساز چند کاره بهتر است یا گریل برقی با توان بالا برای ما کارآمدتر میباشد؟

در این مقاله قصد داریم شمارا با امکانات و توانایی های هر دو محصول آشنا کرده و غذاهای مناسب برای پخت در هر دستگاه را نام ببریم. همچنین باتوجه به اهمیت کیفیت ساخت این محصولات و تاثیر مستقیم آن در پخت، لازم است فاکتورهای اساسی برای انتخاب یک محصول کارآمد را بدانید.

کاربرد گریل ساندویچ ساز

با گریل ساندویچ ساز چیا درست میکنید؟

مسلما نباید انتظار داشته باشید یک گوشت با ضخامت بالا در دستگاه ساندویچ ساز به خوبی ترد و پخته شود. در واقع دستگاه چندکاره نسبت به گریل برقی دارای توان گرمایی کمتری میباشد. پخت غذا با گریل ساندویچ ساز نیازمند رعایت نکات مهمی در زمینه میزان و نوع قرار دادن مواد غذایی بین صفحات دستگاه است.

  • تا حد امکان سعی کنید ضخامت مواد غذایی مصرفی در دستگاه ساندویچ ساز نازک باشد. برای مواردی مانند گوشت،مرغ و ماهی که بافت نسبتا سفت تری دارند، بهتر است بصورت لایه های تقریبا نازک برش دهید. توجه داشته باشید که توان گریل ساندویچ ساز عمدتا در حدود 1400W میباشد و نباید انتظار داشت همانند دستگاهی صنعتی یا تخصصی عمل کند.
  • اگر دوست دارید غذای شما کمی رنگ برشتگی به خود بگیرد، حتما پیش از قرار دادن مواد غذایی، با یک لایه نازک روغن صفحات را آغشته کنید. استفاده از روغن بسیار کم، باعث بهبود مزه خواهد شد، اما اگر قصد دارید غذای رژیمی مصرف کنید، نیازی به آغشته کردن صفحات نیست. البته از روغن های خوراکی مانند روغن زیتون میتوانید استفاده کنید.

مزایای پخت با گریل برقی آپارتمانی چیست؟

گریل برقی خانگی یا همان باربیکیو آپارتمانی یک دستگاه تخصصی و تک کاره برای پخت های استیکی، برشته شده و گریل میباشد. توان این محصولات نسبت به گریل ساندویچ ساز بسیار بالاتر بوده و تجربه پختی بینظیر را برایتان رقم میزند. قیمت این محصولات نسبت به ساندویچ ساز بالاتر میباشد اما اگر به این سبک پخت علاقه مند هستید، باربیکیو برقی تمام آن چیزیست که شما در آشپزخانه نیاز دارید.

باربیکیو آپارتمانی به دلیل ضخامت بیشتر صفحات و کیفیت بالاتر المنت های گرمایی نسبت به گریل ساندویچ ساز برتری دارد. البته ناگفته نماند به باتوجه به دوام و سختی بدنه گریل برقی، مسلما طول عمر بیشتری دارد.

مرغ گریل شده، استیک گوشت، سبزیجات برشته و…را با حجم و ضخامت دلخواه تان در دستگاه باربیکیو آپارتمانی قرار داده و با سطح دلخواه خود پخت را انجام دهید. در جدیدترین دستگاه گریل امکان تنظیم سطح برای مغز پخت شدن یا آبدار بودن مواد غذایی نیز وجود دارد.

پخت با باربیکیو خانگی

کدام دستگاه برای ما مناسب تر است؟

در واقع برای خرید دستگاه گریل لازم است میزان و نوع استفاده خود را در نظر داشته و سپس اقدام کنید. اسنک ساز یا باربیکیو؟

  • ساندویچ ساز: برای پخت روزمره، آماده سازی ساندویچ در زمان کوتاه، برشته کردن سبزیجات، گریل کردن گوشت هایی با ضخامت کم بسیار مناسب است. قیمت دستگاه ساندویچ ساز چند کاره واقعا مقرون بصرفه است و باتوجه به چندین قالبی که دارد، برای مصارف دیگر نیز کاربردی میباشد. پخت همبرگر نیز با این دستگاه ها امکان پذیر بوده و طعم مطلوبی نیز دارد.
  • باربیکیو آپارتمانی: به دلیل کیفیت توان بالای دستگاه و عملکردهای تخصصی گریل کردن، تنظیمات دما و سطوح متفاوت پخت، مناسب استفاده روزمره در وعده های اصلی نیز میباشد. دستگاه گریل برقی با توجه به حجم و ابعاد بالاتر، قابلیت پخت برای شما و میهمانانتان را نیز دارد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی این دستگاه ها دارای قابلیت های دیگری از پخت و پز بوده که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد. همچنین لازم به ذکر است که این دستگاه ها قابلیت مصارف کافه رستورانی را نیز دارند.

انواع غذا با ساندویچ ساز

  • ساندویچ‌ها: ساندویچ‌های مختلف مانند ساندویچ گوشت و استیک، ساندویچ مرغ و مرغ گریل شده، ساندویچ سبزیجات، پنینی گوشت و…را با استفاده از اسنک ساز چند کاره آماده کنید.
  • انواع برگر گوشت یا مرغ یا با پنیر آماده کنید و تجربه سرو فست فود های سالم تر را در منزل رقم بزنید.
  • سبزیجات گریل شده: انواع سبزیجات مانند کدو،هویچ،فلفل دامه،پیاز و…را به سادگی گریل یا برشته کنید.
  • اسنک: آماده سازی انواع اسنک در قالب پایه این دستگاه ها امکان پذیر بوده و کیفیت پخت آن بسیار مطلوب است.
  • ماهی و میگو: انواع ماهی و میگو را میتوانید در قالب گریل قرار داده و بصورت کبابی پخت کنید. توجه داشته باشید که اگر ماهی را بصورت طولی برش دهید، پخت بهتری صورت میگیرد.
  • انواع صبحانه مانند سوسیس و املت: اگر دوست دارید صبحانه شما با حرارت مطلوب پخت شود، میتوانید تخم مرغ و دیگر مواد را روی قالب های گریل قرار داده و درب دستگاه را چفت کنید.
قالب گریل ساندویچ ساز چند کاره

قالب گریل دستگاه ساندویچ ساز

معرفی بهترین دستگاه گریل ساندویچ ساز

بهترین دستگاه ساندویچ ساز که مناسب پخت گریل بوده و تا به امروز بیشترین سطح رضایت بخشی را داشته است؛ ساندویچ ساز بلک اند دکر مدل TS4080 میباشد. این دستگاه دوکاره با قابلیت گریل و ساندویچ، باتوجه به دوام بالا و کیفیت بسیار خوبی که صفحات قالبش دارند، مطمئنا رضایت شمارا برای انواع پخت کسب خواهد کرد.

گریل ساندویچ ساز بلک اند دکر


چانچه رنگ این دستگاه با ست آشپزخانه شما همخوانی ندارد، میتوانید یک مدل هم تراز به جای TS4080 انتخاب کنید؛ ساندویچ ساز کنوود مدل SMP94 با رنگ سفید و امکانات مشابه به مدل قبلی است.

گریل غذا با ساندویچ ساز کنوود


آشنایی با بهترین دستگاه باربیکیو آپارتمانی

دستگاه های باربیکیو آپارتمانی مدلهای مختلفی داشته که هر کدام امکانات و ویژگی های مفصل و بخصوص خود را دارد. در این میان اگر به دنبال یک دستگاه پخت و پز چند منظوره با قابلیت تخصصی گریل میباشد. سرخ کن و گریل نینجا را بسیار به شما پیشنهاد میکنم. این دستگاه با قابلیت های چندگانه پخت مانند سرخ کن بدون روغن، کبابی کردن، گریل بصورت تخصصی، پخت کیک، میوه خشک کن و…توان بسیار بالایی داشته و انتظار شمارا از یک دستگاه کامل پخت و پز برآورده میکند.

خرید سرخ کن و گریل نینجا با توان بالا و متریال بصورت در ساخت و طراحی، انتخابیست که شمارا به یک آشپزی حرفه ای تبدیل میکند.

جمع بندی

بطورکلی اگر قصد دارید بصورت روزمره برای کودکان خود یا دیگر افراد خانواده، ساندویچ و یا اسنک تهیه کرده و بعنوان تغذیه یا میان وعده در اختیار آنها قرار دهید؛ دستگاه ساندویچ ساز پیشنهاد مقرون بصرفه تری برای شما است.

اما چنانچه دوست دارید یک دستگاه گریل تخصصی داشته و بصورت باربیکیو آپارتمانی انواع غذاهای کبابی،برشته گریل شده را با بهترین کیفیت پخت کنید؛ باید یک دستگاه کباب پز برقی یا دستگاه سرخ کن و گریل نینجا را انتخاب کنید. این دستگاه ها به مراتب قیمت بالاتری نسبت به اسنک ساز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *