پخت و پز

پیش از خرید سرخ کن بدون روغن بخوانید!

نکاتی که باید پیش از خرید سرخ کن بدون روغن بدانیم!

سرخ کن بدون روغن یا هواپز رژیمی طی مدت اخیر توجه بسیاری از خانوارهارا به خود جلب کرده و انتخاب سرخ کن مناسب این روزها به یکی از دغدغه‎های اکثریت جامعه تبدیل شده است. بطور کلی سرخکن‎ یا هواپزها وسیله هایی هستند که پخت غذا را سریع‎تر و به نوعی ارگانیک‎تر انجام می دهند. برای خانوارهایی که نمی‎توانند زمان طولانی و طاقت فرسا را صرف پختن غذا و شستن ظروف کنند، بسیار محصول کاربردی است. البته پخت غذا در این دستگاه به دلیل اینکه به روغن بسیار کمی نیاز دارد(بدون یک قطره روغن هم ممکن است) برای افرادی که ترجیح می‎دهند از روغن کمتری برای حفظ سلامتی استفاده کنند یا به فکر کاهش هزینه های مصرف روغن هستند، می تواند یک انتخاب بسیار حیاتی و مقرون به‎صرفه باشد.

نحوه عملکرد و پخت سرخ کن بدون روغن

هواپز یا air fryer با شیوه جدید طبخ بصورت گردش هوای داغ درون مخزن عمل می کند. این فرایند به کمک المنت و پخش کننده‎ هوای درون محفظه محصول صورت می‎گیرد. دارا بودن المنت با توان گرمایی بالا و مناسب باعث کاهش مصرف انرژی و در نهایت کاهش هزینه‎های ناشی از مصرف برق خواهد شد. طراحی منحصر به‎فرد محفظه دستگاه باعث سهولت در گردش هوا و در نتیجه موجب پخت سریع و تردتر شدن مواد غذایی خواهد شد. معمولا توان سرخ کن ها از 1400 وات شروع و تا 2225 وات را شامل می‎شود که بسته به کیفیت و حجم دستگاه متغییر است.

 

سرخ‎کن مناسب برای هر خانواده.

کاربرد سرخ کن بدون روغن بسیار متنوع است اما مشخصه‌ای که قبل از خرید سرخ کن باید در نظر داشته باشیم، سایز سبد یا همان حجم سرخکن است. امروزه حجم سبدها بین 3.5 لیتر تا 8 لیتر می باشد. معمولا حجم 3.5 لیتر برای خانواده های 2 نفره کفایت می کند. هر چه تعداد افراد بیشتر باشد قاعدتا به حجم بالاتری نیز نیاز است. برای مثال یکی از معروف ترین و شاید بهترین سرخ های بدون روغن،سرخ کن فیلیپس مدل9270 باشد که برای استفاده 4 تا 6 نفر طراحی شده یا مدل 4 لیتر آن که مناسب 3 الی 4 نفر است. البته سرخ‎کن‎های حجم بالاتری هم وجود دارند. بسیاری آنها را برای مواقعی که میهمان دارند استفاده می کنند. حجم آنها تا 7.3 لیتر و 8 لیتر نیز می‎رسد که معمولا کفاف استفاده برای 6 تا 8 نفر را می‎دهند.

فواید سرخ کن بدون روغن.

  1. سر وصدای بسیار کم به هنگام پخت.
  2. عایق کاری مناسب بدنه دستگاه و عدم انتقال حرارت به قسمت خارجی دستگاه.
  3. درای سیستم هشدار و قطع‎کن خودکار که این امکان را به شما می‎دهد هنگام پخت به راحتی میزان پخت را بررسی کرده و باز با بستن سبد دستگاه به طور خودکار ادامه پخت را از سر گیرد.
  4. درای سیستم تهویه هوا در جهت کاهش حداکثری بو به هنگام پخت.
  5. قابل استفاده برای مواد غذایی که یخ بسته‎اند.(دستگاه دارای سیستم یخ زدایی باشد).
  6. همچنین سرخ کن بدون روغن قابلیت خشک کردن میوه، پخت سبزیجات و شیرینی‎جات، از جمله کیک را دارد.
  7. سیب زمینی سرخ کرده را می‎توانید با تنظیم دما و زمان دلخواه خود آماده کنید و نوش جان کنید.

انوع سبد یا مخزن سرخ کن

سبدها معمولا به شکل گرد یا مربعی هستند. اکثریت بر این باورند مواد غذایی در سبدهای دایره‎ای شکل بدلیل چرخ ساده‎تر و سریع‎تر هوا، زودتر و بهتر پخت می شود. ولی در واقعیت چندان تفاوتی در کیفیت پخت وجود ندارد و توان وکیفیت دستگاه مشخصه مطمئن‎تری برای انتخاب مدل مناسب است. جنس سبدها اکثرا چدنی و با روکش تفلون نچسب طراحی شده که درصورت پرهیز از روغن و یا سوختگی، مواد غذایی به کف سبد نچسبد. کف سبد در تمامی مدها از دو نوع سبد توری فلزی و تلفون است که بسته به برند یا سایز،از این دو حالت خارج نیست. بسیاری عقیده دارند سبدهای توری باعث چسبیدن غذا لابه‎لای آن شده و در هنگام شستشو نیز موجب اتلاف وقت و سختی می‎شود. برخی بر این باورند سبدهای توری بدلیل رسانایی گرمایی بهتر و دریچه‎های بیشتر نسبت به کف تفلون، کیفیت و زمان پخت را بهبود می‎بخشد. در کل سعی داشته باشید به ضخامت و جنس داخلی مخزن توجه داشته باشید. معمولا مدل‎های سرخ کن معمولی با کیفیت متوسط و پایین، دارای سبدهایی با ضخامت کمتر نسبت به مدلهای خوب و با کیفیت بازار هستند.

سرخکن های پرفروش و باکیفیت بازار

همه میدانیم که قیمت سرخ کن‎های رژیمی باکیفیت و تاپ بازار بدلیل استقبال و بازخورد مناسب طی مدت اخیر دچار افزایش چند برابری قیمت آنها شده است. اگر بخواهیم برندهای مختلف سرخکن بدون روغن را از لحاظ کیفی طبقه بندی کنیم. قطعا برندهایی همچون فیلیپس،تفال،کنوود و نینجا در بین محبوبترین و خوش کیفیت‎های این لیست قرار دارند. پرفروش‌ترین سرخ کن بدون روغن فیلیپس به دلیل نام پر آوازه، طراحی خاص و البته کسب رضایت اکثریت از پخت انواع مواد غذایی در آن،باعث شده تا آمار فروش این برند هلندی از دیگر رقبا به‎طور چشم‎گیری پیشی بگیرد. یکی دیگر از بهترین سرخ کن های موجود در بازار که گنجایش آن مناسب خانواده پر جمعیت بوده؛ سرخ کن نینجا مدل Af300 میباشد که دو مخزن مجزا برای پخت و 6 عمکلرد متنوع دارد. جالب است بدانید تقریبا تمامی سرخ‎کن‎های اصلی موجود در بازار ساخت کشور چین هستند. در قسمت زیرین بسیاری از آنها ساخت چین درج شده است.

سرخ کن بدون روغن تقلبی یا همان طرح اصل!

با ورود هواپزها به بازار لوازم خانگی و تنوع زیاد برندهای موجود، قطعا سودجویانی پیدا می‎شوند که از اعتماد یا بی‎اطلاعی مشتریان سو استفاده کنند. محصولی فاقد اصالت و دور از استانداردهای جهانی معرفی کرده و با سود نجومی و البته قیمت مناسب‎تر نسبت به مدل‎های اورجینال ارائه کنند. ما در اینجا قصد داریم چند مدل سرخ کن بدون روغن  فیک یا همان طرح اصل را معرفی کنیم. تا شما عزیزان در هنگام خرید نسبت به اصالت محصول با آگاهی بیشتری تصمیم گیری کنید.

سرخکن‎های برند بوش به کل فیک هستند که معمولا با کارتن مشکی رنگ، روانه بازار می‎شوند. بلک اند دکر چند مدل اصل دارد. معمولا با کد af300,af400 شناخته می‎شوند. اما نسبت به دیگر مدلهای این برند باید حساسیت بیشتری به خرج داد و به اصالت آنها شک کرد. مدلهای فیلیپس که نام فیلیپس با برچسب روی بدنه آنها درج شده تقلبی هستند. در ضمن تمامی سرخکن‎های اصلی فیلیپس ساخت کشور چین و تحت لیسانس فیلیپس هلند هستند.

نحوه اطمینان کامل به اصالت سرخ کن بدون روغن

ما تنها چند مثال از انواع مدلهای فیک یا تقلبی خدمت شما معرفی کردیم. اما امروزه بدلیل تنوع زیاد،تشخیص اصل از فیک بسیار دشوار شده است. از این رو، می توانید جهت برطرف شدن شک شما، در رابطه با سرخ کن بدون روغن و دیگر محصولات از مشاوران فروشگاه کالاکده هندیجان از طریق دایرکت اینستاگرام یا شماره واتساپ کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *