پخت و پز

نکات مهم خرید ساندویچ ساز چندکاره!

نکات مهم خرید ساندویچ ساز

نکات خرید ساندویچ ساز از آن جهت حائز اهمیت بوده که شما با تهیه یک دستگاه باکیفیت و چند کاره، پخت بسیاری از میان‌وعده‌های خود را به آن می‌سپارید. در واقع این محصولات که عموما به اسنک ساز نیز شناخته می‌شوند، دارای فرم ساختاری مشابه، با قالب‌های متنوعی بوده که هر قالب، برای آماده‌سازی یک متود مناسب است.

از این دستگاه می‌توانید در هنگام سرو صبحانه و تغذیه برای کودکان، یا آماده‌کردن خوراکی برای رفتن به پیکنیک استفاده کنید. همچنین اگر مسیری طولانی را باید رانندگی کنید، می‌توانید چند اسنک یا ساندویچ را در زمانی کوتاه و با کمترین هزینه درست کنید و همراه خود ببرید و در طول مسیر میل کنید.

در کنار این ویژگی‌ها، قدرت گرمادهی و یکنواختی در پخش حرارت، از جمله مشخصه‌هایی بوده که در کیفیت و قیمت ساندویچ ساز، نقش تعیین کننده‌ای دارند. یکی از مزیت‌های قابل توجه دستگاه اسنک ساز چند کاره، پخت سریع و جلوگیری از سوختن و خشک شدن مواد غذایی می‌باشد. در ادامه با مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب یک محصول مطمئن و کاربردی با ما همراه شوید.

با ساندویچ ساز چی بپزم؟

تقریبا می‌توان گفت انواع مواد غذایی در ابعاد کوچک، قابلیت پخته شدن یا برشته کردن در این دستگاه را دارند. البته پخت هر نوع مواد غذایی در هر قالب از اسنک ساز چند کاره، نیازمند رعایت نکاتی بودن که در راهنمای خرید ساندویچ ساز چند کاره بطور مفصل توضیح خواهیم داد.

بعنوان مثال قالب پایه هر دستگاه فقط به پخت ساندویچ و اسنک اختصاص دارد و قالب گریل، مخصوص برشته کردن و تهیه استیک گوشت یا مرغ است. البته امروزه دستگاه‌های چند منظوره‌ای به بازار عرضه شده‌اند که قابلیت‌های چندگانه برای پخت شیرینی‌جات را نیز شامل می‌شوند. در ادامه با معرفی قالب‌های گوناگون اسنک ساز چند کاره با ما همراه باشید.

راهنمای خرید اسنک ساز

کاربرد ساندویچ ساز چند کاره | پخت شیرینی؟

راهنمای خرید ساندویچ ساز در زمینه کاربردهای این محصولات، شمارا با بخش جذاب و بسیار مفید اسنک ساز آشنا خواهد کرد. وجود قالب‌های متنوعی که باعث شده تا علاوه بر پخت ساندویچ، اسنک و کاربرد گریل برای مواد غذایی، امکان آماده‌سازی میان وعده‌های لذیذ در طعم‌های دلخواه فراهم شود. به جرئت می‌توانم بگویم که بسیاری از افراد با تهیه دستگاه‌های 6 کاره و یا 7 کاره، یک کارگاه شیرینی پزی در آشپزخانه خود دارند تا در هنگام مهمانی و یا سرو میان وعده، دست‌شان برای انتخاب باز باشد.

انواع غذا با ساندویچ ساز

قالب اسنک‌ساز

قالب پایه هر دستگاه، پخت اسنک می‌باشد که دارای 2 یا 4 خانه برای جایگذاری یک اسنک کامل است. این حالت در تمامی دستگاه‌های تک کاره تا همه کاره وجود دارد و به قولی، شناخته شده‌ترین حالت برای پخت با ساندویچ ساز چند کاره است.

حالت گریل

نکته خوشایند در هنگام خرید ساندویچ ساز چند کاره، وجود قالبی است با شیارهای موازی، که امکان برشته کردن مواد غذایی و تهیه استیک را به شما خواهد داد. حالت گریل یکی از جذاب‌ترین متودهای پخت و پز می‌باشد که علاوه براینکه این قابلیت در اسنک ساز وجود دارد، برای پخت تخصصی با این محصول، دستگاه گریل طراحی و عرضه شده است.

راهنمای خرید اسنک ساز دارای گریل

پخت وافل

وافل یکی از محبوب‌ترین میان وعده‌های شناخته شده در سراسر جهان است. بافت نرم این خوراکی در کنار ترکیباتی که هنگام سرو بر روی آن قرار می‌گیرد. حسی لذت بخش را به شما انتقال خواهد داد. یکی از نکات خرید ساندویچ ساز چند کاره که این قابلیت را دارا باشد، وجود قالبی است که دارای چهارخانه‌های کوچک و منظم شده می‌باشد. مایع را بر روی این قالب ریخته و منتظر بمانید تا پخت تکمیل شود. یکی از خوبی‌های پخت وافل با ساندویچ ساز، امکان بررسی میزان برشتگی آن بوده که بسته به سلیقه هر فرد متفاوت است.

راهنمای پخت وافل با اسنک ساز

قالب دونات در ساندویچ ساز چند کاره

شیرینی دونات را تقریبا همگی می‌شناسیم و حداقل یک بار طعم آن را امتحان کرده‌ایم. حال در نظر بگیرید که این خوراکی را در منزل و با ساده‌ترین ابزار، آن هم با طعم و بافت دلخواه خود آماده کنید. لازم به ذکر است که درحال حاضر این قابلیت تنها در مدل‌های محدودی از اسنک ساز چند کاره وجود دارد.

کاپ کیک

کاپ کیک یا بقول ما ایرانی‌ها {کیک فنجونی} از دیگر مواردی بوده که با استفاده از دستگاه‌های همه کاره، می‌توانید آماده کنید. البته به دلیل اینکه پخت این موارد مقداری با حساسیت همراه است، حتما از کیفیت دستگاهی که قصد خرید آن را دارید، توجه کنید؛ در ادامه در راهنمای خرید ساندویچ ساز، در رابطه با اسنک سازهای باکیفت گفته‌ایم.

نکات خرید ساندویچ ساز چند کاره

وافل کاجی

صنعت آشپزی بصورت روزانه درحال خلق ایده‌های جدیدی است تا ذهن و علاقه مخاطب را به سمت و سوی خود بکشاند. در کنار آن نیز شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی، گام به گام این صنعت پررونق، اقدام به طراحی دستگاه‌هایی کرده‌اند که این متودهای پخت را پشتیبانی کند. وافل کاجی از جدیدترین میان وعده‌هایی بوده که شکل و شمایلی شبیه به درخت کاج دارد. بافت آن کاملا با وافل ساده یکی بوده و تنها به دلیل اینکه امکان میل کردن بصورت عمودی و بااستفاده از چوب فراهم است، علاقه مندان خاص خود را دارد.

نکات خرید اسنک ساز در بخش فنی

  • توان مصرفی:در اکثر ساندویچ سازهای چندکاره، توان مصرفی بین 1200W تا 1500W  متفاوت است. همین میزان برای پخت انواع میان وعده‌ها و یا گریل کردن مواد غذایی در منزل کفایت می‌کند. البته چنانچه دستگاه مینی ساز باشد، این میزان تا 600W نیز معقولانه است. همانطور که گفتیم فرایند انتقال حرارت، از طریق المنت‌های تعبیه شده در زیر قالب‌ها صورت می‌گیرد.
  • جنس صفحات: جنس صفحاتی که مواد غذایی بین آنها قرار میگیرند معمولا از چدن یا آلومینیوم طراحی شده که رویه آنها نچسب است. یکی از موارد مهمی که در راهنمای خرید ساندویچ ساز باید به آن اشاره کنیم، ضخامت صفحات است. معمولا موارد بی‌کیفیت، دارای صفحاتی نازک و شبیه به آهن ساده ساخته شده‌اند.
  • تعداد خانه:تعداد خانه به سایز محصول بستگی دارد؛این تعداد یا دوتایی و یا چهارتایی هستند که تنها مختص قالب اسنکساز است. بعوان مثال ساندویچ ساز چهار خانه، در یکبار استفاده تعداد 8 اسنک آماده خواهد کرد.
  • دوام و مقاومت درب و بدنه:شاید این بخش یکی از مهم‌ترین مشخصه‌ها در انتخاب اسنک ساز مدنظر شما باشد. از دغدغه‌های استفاده از اسنکساز، میتوان به چفت شدن راحت درب آن اشاره کرد. سعی کنید همواره ساندویچ سازی را انتخاب کنید که درب چفت شونده آن به بدنه دستگاه نزدیک‎تر باشد.
  • نشانگر LED: این چراغ که معمولا در بخش بالای بدنه قرار دارد، برای اطلاع رسانی به ما، هنگام آمادگی دستگاه برای پخت و یا پایان کار میان وعده دلخواه ما طراحی شده است. این قسمت شامل یک چراغ قرمز و یک سبز بوده که در هنگامی که قرمز روشن است، نباید از دستگاه استفاده کرد زیرا به دمای مطلوب برای پخت نرسیده است.
نکات نگه داری از ساندویچ ساز چند کاره

ساندویچ ساز سایز mini

بررسی معایب دستگاه در راهنمای خرید ساندویچ ساز

با آنکه نباید از یک دستگاه با دو المنت گرمایشی انتظار بی‌جا داشت؛ اما به شخصه اگر بخواهم یکی از معایب دستگاه اسنک ساز چند کاره با بگویم، قطعا عدم امکان پخت در چند سطح دمایی متفاوت است. به عبارت دیگر، این محصولات به وسیله دو المنت در بخش زیرین قالب‌ها، فرایند گرمادهی را صورت می‌دهند، اما هیچ گزینه‌ای برای تعیین درجه حرارت دستگاه وجود ندارد. از این رو بهتر است هر چند دقیقه، درب دستگاه را باز کرده و میزان پخت را بررسی کنید.

ساندویچ ساز چه مارکی خوبه؟

بالاتر گفتیم که در راهنمای خرید ساندویچ ساز چند کاره، در رابطه با شناخت دستگاه‌های باکیفیت خواهیم گفت. بهترین برند ساندویچ ساز، دستگاهی است که از لحاظ توان و قدرت گرمادهی در بازه استاندارد قرار داشته و با بکارگیری قالب‌های باکیفیت و نچسب، پختی بینظیر را به شما تحویل می‌دهد. برای آنکه از کیفیت دستگاه خود مطمئن شوید، پیشنهاد میکنیم اسنک ساز چند کاره خود را از برندهای مطرح خریداری کنید.

کمپانی‌هایی همچون بلک اند دکر، کنوود، تفال و مایر، از جمله شناخته‌شده‌ترین کمپانی‌هایی هستند که محصولات آنها در ایران دیده می‌شود. در صدر این نام‌ها کمپانی BLACK+DECKER قرار دارد که دستگاه‌های ساندویچ ساز این برند، سالیانه متقاضیان چشم‌گیری دارد. در حال حاضر پرفروش‌ترین محصول این برند محبوب، ساندویچ ساز بلک اند دکر TS4080 می‌باشد که قابلیت پخت اسنک، ساندویچ و گریل دارد.

روش استفاده از ساندویچ ساز چند کاره

کار با این دستگاه بسیار سریع، ساده و بدون دردسر خاصی صورت می‌گیرد. ابتدا دستگاه را روشن کنید و منتظر بمانید تا چراغ قرمز دستگاه خاموش شود. حال نوبت قراردادن میان وعده دلخواه میان دو قالب(دو قالب شبیه به هم به انتخاب شما) است. بعد از گنجاندن آنها درون محصول تا چند دقیقه درب را به آرامی روی مواد قرار دهید و بطور کامل چفت نکنید. منتظر بمانید تا کمی از حجم نان یا خمیر فروکش کند. با این کار احتمال شل شدن درب به مرور زمان کمتر خواهد شد. حال میتوانید درب اسنکساز را کاملا چفت کرده و هنگام روشن شدن چراغ سبز دستگاه، درب را باز کرده و نوش جان کنید.

نکات خرید ساندویچ ساز

نکات مهم نگه داری در راهنمای خرید اسنک ساز

  • به هیچ عنوان تا زمان خاموش نشدن چراغ قرمز دستگاه، بر روی قالب‌ها مواد غذایی را قرار ندهید.
  • پس از اتمام کار با دستگاه صبر کنید تا صفحات خنک شوند و سپس آنها را با اقلام شستشوی نرم، نظافت کنید.
  • سعی کنید از بکارگیری ساندویچ‌های حجیم برای پخت در دستگاه اکیدا خودداری کنید، زیرا باعث میشود به مرور درب محصول دچار شل‌شدگی شود.
  • توصیه‎ای برای بهبود طعم غذا: شما عزیزان میتوانید پیش از قراردادن ساندویچ و یا اسنک درون دستگاه،با یک برس کوچک قالب‌ها را آغشته به مقداری روغن کنید. با این کار طعم و عطر غذا بهتر می‎شود و باعث ترد شدن اسنک خواهد شد.

جمع بندی

بطورکلی دستگاه ساندویچ ساز چند کاره ممکن است در نگاه اول، محصولی پر کاربرد نبوده و جزو اقلام حائز اهمیت جهیزیه به شما نیاید. اما با بررسی کاربردها و البته قیمت بسیار مقرون بصرفه بهترین دستگاه‌های موجود در ایران، به این نتیجه میرسیم که بسیار خوب است پخت میان وعده و حتی وعده‌های پس از باشگاه را به این دستگاه بسپاریم.

البته پیش از خرید حتما نسبت به اصالت و سلامت دستگاه اطمینان حاصل فراهم کنید. از این رو انواع دستگاه اسنک ساز چند کاره را می‌توانید از فروشگاه‌های مطرح لوازم خانگی همچون دیجی کالا، کالاکده و دومینو کالا، با اطمینان خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *