آماده سازی غذا

راهنمای خرید توستر نان بادوام و مقرون به‌صرفه+طرز استفاده

راهنمای خرید توستر نان مقرون بصرفه

استفاده از دستگاه باکیفیت برای برشته و گرم کردن نان صبحانه، نیازمند آگاهی نسبت به مشخصه‌هایی می‌باشد که بطور کامل در راهنمای خرید توستر نان توضیح داده‌ایم. هدف ما انتخاب محصول ارزنده با قابلیت‌های استاندارد و دوام لازم بوده تا سالیان سال عضو ثابت آشپزخانه شما باشد. انواع دستگاه نان برشته‌کن در عین ابعاد کوچک و عملکرد ساده، ویژگی‌های مشابه و متفاوتی نیز دارند.

بطورکلی دستگاه توستر نان علاوه بر برشته کردن نان صبحانه، قابلیت گرم کردن نان و همچنین شیرینی‌جات را نیز دارد؛ برخی مدل‌های نان برشته‌کن دارای دو استند در بالای درگاه می‌باشند که کار گرم نگهدارنده را نیز برایتان صورت می‌دهند.

در ادامه شمارا با انواع بخش‌های این محصولات و مشخصات فنی آن آشنا خواهیم کرد تا با دید بازتری، نسبت به خرید دستگاه دلخواه‌تان، تصمیم گیری کنید.

توستر نان خوب چی بخرم؟

در هنگام انتخاب دستگاه مورد نظر، واجب است به ویژگی‌هایی همچون توان، دوام ساختاری بدنه، قابلیت‌های تنظیم حرارت و مهم‌تر از همه قیمت توستر نان توجه داشت. در واقع نان برشته‌کن باکیفیت از لحاظ توان گرمادهی باید در میزان قابل قبولی باشد تا تمام بخش‌های نان را بصورت یکنواخت گرم کرده و سرعت عمل مناسبی نیز داشته باشد. از طرفی به دلیل استفاده مداوم از دستگاه، لازم است بدنه توستر نان از دوام کافی برخوردار بوده تا به مرور زمان دچار تحلیل لایه‌های خارجی و یا فرسودگی ظاهری محصول نشود.

راهنمای خرید بهترین توستر نان

کارایی بهترین توستر نان

کارایی توستر نان تنها برای برشته کردن نان صبحانه نیست. در واقع یک دستگاه باکیفیت و باامکانات لازم، قادر است انواع نان برش داده شده مانند نان بربری و سنگک را برشته و گرم کند. این قابلیت کمک می‌کند تا در زمان سرو میان وعده و یا صبحانه، همواره نان گرم در کنار شما باشد.

یکی دیگر از مزیت‌های دستگاه که لازم است در راهنمای خرید توستر نان به آن اشاره شود، قابلیت تنظیم میزان برشته شدن نان می‌باشد. این ویژگی باعث شده تا نان، مطابق مزاج استفاده کننده، گرم و برشته شود.

راهنمای خرید بهترین برند توستر نان

انواع و اقسام مارک توستر نان در بازار موجود است که رنگ‌بندی و طرح‌های بسیار جابی نیز دارند. اما برای آنکه یک محصول بادوام و عمری را در آشپزخانه خود داشته باشید؛ همواره سعی کنید از برند معتبر جهانی خرید خود را صورت دهید. برندهای معتبر شامل توستر نان بوش، فیلیپس، تفال، دلونگی و اسمگ می‌باشند که البته برند smeg قیمت بالایی دارد و تا حدودی مقرون بصرفه نیست.

ویژگی‌های فنی دستگاه

آگاهی و شناخت نسبت به مشخصات و فاکتورهای فنی دستگاه توستر نان به شما کمک می‌کند تا مطابق انتظارات خود، بودجه را تنظیم کرده و سپس اقدام به خرید کنید. وجود المنت و هیتر حرارتی باکیفیت و بادوام در بخش درگاه، از مهم‌ترین مشخصه‌های نان برشته‌کن بوده که تاثیر مستقیم بر کیفیت میان وعده شما نیز خواهد داشت. لازم به ذکر است که کیفیت پایین این بخش، در دراز مدت سبب کاهش سطح کیفی محصول و یا امکان سوختگی و یا خامی نان صبحانه خواهد شد.

راهنمای خرید توستر نان باکیفیت

توان و سرعت گرمادهی

توان گرمادهی دستگاه توستر نان، نقش مستقیم و کلیدی در سرعت و  کیفیت برشته شدن نان دارد. به عبارت دیگر هرچه قدرت دستگاه بالاتر باشد، سرعت عملکرد آن نیز بالاتر خواهد رفت. بطور معمول در توستر هایی که 2 درگاه نان دارند، توان در بازه 700W الی 1000W قرار داشته و در مدل‌های چهار درگاه تا 2200W نیز قدرت دارند.

راهنمای خرید توستر نان بادوام

جالب است بدانید یکی از دستگاه‌های لوازم خانگی که تنوع رنگ و طراحی زیادی دارد، نان برشته‌کن می‌باشد. شما مطابق و سلیقه و ست اقلام آشپزخانه خود می‌توانید دستگاه دلخواه را خریداری کنید. نکته مهمی که لازم دانستیم در راهنمای خرید توستر نان به آن اشاره کنیم، جنس و دوام بدنه این دسته محصولات است. بطورکلی 2 نوع بدنه وجود دارد که شامل بدنه استیل و بدنه پلاستیکی می‌باشند؛ البته بخش درگاه داخلی همواره از جنس استیل ضد زنگ با مقاومت بالا در برابر حرارت طراحی شده است.

  • بدنه استیل: دوام بالاتری دارد اما وزن آن نیز باتوجه به ساختار تشکیل دهنده، بیشتر از مدلهای پلاستیکی می‌باشد. همچنین امکان گرم شدن بدنه خارجی در این بدنه، بالاتر است.
  • بدنه پلاستیکی: وزن سبک این نمونه، مهم‌ترین مزیت آن است؛ اما دوام و طول عمری به اندازه استیل ندارد. در برابر حرارت کمتر واکنش داده و لایه‌های خارجی همواره خنک می‌مانند.

بطورکلی اما بهترین توستر نان دستگاهی بوده که از ترکیب استیل و پلاستیک تشکیل شده است. بخش‌هایی که به حرارت‌دهی نزدیک‌تر می‌باشند، از جنس استیل، و ظاهر دستگاه با پلاستیک شیک و چند لایه پوشانده شده است. عمدتا این دستگاه‌ها، ظاهری جذاب‌تر داشته و طول عمر مطلوب و قابل قبولی دارند.

برای مشاهده انواع توستر نان بر روی کادر قرمز کلیک کنید.

امکان تنظیم سطح حرارت+حالت یخ زدایی/Defrost

مورد دیگری که در هنگام استفاده از دستگاه بسیار کاربرد دارد و لازم است در راهنمای خرید توستر نان به آن اشاره شود، تنظیم سطح برشته شدن نان است. هر دستگاه نان برشته‌کن، دارای یک کنترل پنل بوده که قابلیت تنظیم حرارت برای گرم شدن نان و یا شیرینی را دارد. معمولا دستگاه‌های مطرح و باکیفیت، دارای 5 الی 6 سطح حرارت‌دهی بوده که مطابق میل‌تان، قابل تنظیم است.

ویژگی یخ زدایی از مهم‌ترین فاکتورهای دستگاه بوده تا در زمانی کوتاه، نان‌های یخ زده در فریزر و یخچال را از حالت یخ زدگی خارج کرده و سپس برای برشته کردن آنها اقدام صورت گیرد. حالت Defrost در کنترل پنل برای این امر تعبیه شده است.

کنترل پنل توستر نان

سینی جمع آوری خرده نان

در قسمت پایین دستگاه نان برشته‌کن، یک سینی جداشونده تعبیه شده که بصورت ریلی از دستگاه خارج می‌شوند. این سینی درون دستگاه، دقیقا زیر درگاه نان قرار دارد و به منظور جمع آوری خرده نان تعبیه شده است. وجود این ویژگی برای هر دستگاهی ضروری بوده و جنس و طراحی ساختار آن، از اهمیت بالایی برخوردار است.

سینی نان خرده توستر نان

راهنمای خرید توستر نان بر اساس تعداد درگاه

اگر تا به‌حال در رابطه با این دسته محصولات کمی تحقیق کرده باشید، متوجه خواهید شد که برخی از این دستگاه‌ها دارای 2 درگاه نان و برخی دارای 4 درگاه هستند. به عبارت دیگر برخی توسترها در یک بار برشته کردن، قابلیت جایگذاری 2 نان را داشته و برخی از آنها تا 4 نان را نیز ساپورت می‌کنند.

انتخاب بین این دو مورد کاملا سلیقه‌ای بوده و بستگی به تعداد افراد استفاده کننده بصورت روزمره دارد. عمدتا دستگاه‌های 2 درگاه، به دلیل ابعاد و قیمت مطلوب‌تر، متقاضیان بیشتری نیز دارد.

راهنمای انتخاب و خرید توستر نان

توستر نان 4 درگاه

 

آموزش طرز استفاده از توستر نان

به جرئت می‌توان گفت یکی از ساده‌ترین دستگاه‌هایی که در بین اقلام لوازم خانگی وجود دارد، نان برشته‌کن است. تنها موردی که باید در زمان استفاده رعایت کرد، مراقبت از خود و کودکان می‌باشد که در هنگام کار دستگاه، دست خود را به درگاه نان نزدیک نکنند. در ادامه روش مرحله به مرحله استفاده را توضیح خواهیم داد.

  1. دستگاه را به برق متصل کنید و دکمه روشن شدن را بزنید.
  2. سطح حرارت دهی را از طریق کنترل پنل انتخاب کنید.
  3. نان را درون درگاه قرار دهید.
  4. در هنگام استفاده می‌توانید سطح حرارت را تغییر دهید.
  5. پس از برشته شدن نان به میزان دلخواه، دکمه stop را فشار دهید.
  6. اهرم کناری دستگاه را بالا بکشید تا نان‌ها بالا بیایند.
  7. پس از استفاده، دستگاه را خاموش کرده و منتظر بمانید تا خنک شود.
  8. سینی خرده گیر را بیرون بکشید و آن را در سطل زباله تخلیه کنید.

جمع بندی

با اینکه دستگاه توستر نان، محصولی پرفروش و پرمتقاضی نبوده، اما استفاده از آن برای کسانی که همواره تمایل به گرم بودن میان وعده و یا صبحانه دارند، انتخاب هوشمندانه‌ای است. نان گرم علاوه بر خوشمزه‌گی و تازگی، باعث بهبود سلامت غذایی نیز خواهد شد.

بطورکلی تنوع دستگاه‌های باکیفیت در بازار ایران بسیار زیاد بوده اما همواره سعی داشته باشید، محصول خود را از برندهای مطرح مانند بوش، فیلیپس، تفال و یا دلونگی تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *