قهوه و تجهیزات

بهترین آسیاب قهوه خانگی برای خامه اسپرسو

بهترین آسیاب قهوه برقی خانگی

آسیاب قهوه چی بخرم و چه مارکی خوبه؟

بهترین آسیاب قهوه خانگی دستگاهی است که دارای درجه دقیق برای پودر کردن، بدنه مستحکم برای کارکرد زیاد و همچنین تیغه‌های تیز و خوش تراش می‌باشد. عملکرد آسیاب برقی خانگی باید به گونه‌ای باشد که دانه‌های قهوه را فارغ از اندازه و بافت، به شکل یکدست، به پودر آماده سرو، تبدیل کند.

در واقع ما باید مطابق نوع دستگاه قهوه‌ساز خانگی، بهترین مارک آسیاب برقی را پیدا کرده و سپس اقدام به تهیه محصولی کنیم که با شرایط استفاده ما مطابقت دارد. جالب است بدانید برخی دستگاه‌های آسیاب، توان و عملکرد مناسب برای ساپورت اسپرسو ساز نیمه صنعتی را ندارند و موجب کاهش کیفیت اسپرسو شما خواهند شد. در ادامه با بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های این دسته محصولات با ما باشید تا در هنگام انتخاب، با آگاهی کامل دستگاه اقدام به خرید کنید.

امروزه برندهای زیادی اقدام به طراحی و عرضه آسیاب قهوه کرده‌اند که از جمله پرآوازه‌ترین آنها، می‌توان به برند مباشی، دلونگی، نوا و آندیمند اشاره کرد.

 

بهترین آسیاب قهوه قوی و حرفه‌ای

 

بهترین دستگاه آسیاب قهوه خانگی چه ویژگی‌هایی دارد؟

در هنگام خرید آسیاب قهوه جدای از مشخصات ساختاری و دوام لازم برای کارکرد مستمر در خانه یا کافی‌شاپ، لازم است از لحاظ قدرت، سرعت و همچنین دقت در پودر کردن قهوه، دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. به عبارت دیگر چنانچه آسیاب شما دقت لازم در تنظیم درجه را نداشته باشد، قهوه پودر شده بصورت یکنواخت نخواهد بود و درنتیجه طعم و کیفیت اسپرسو را خراب خواهد کرد.

توان لازم و چرخش سریع تیغه‌ها نیز از مشخصه‌های دیگر این محصولات بوده که کیفیت ساخت آنها، نقش کلیدی در آسیاب کردن انواع دانه قهوه دارد. در ادامه برخی از مهم‌ترین فاکتورها برای تعیین و شناخت آسیاب قهوه اسپرسو خانگی را معرفی خواهیم کرد.

توان دستگاه

توان و قدرت دستگاه، تاثیر مستقیم در یکنواختی قهوه پودر شده و سرعت عملکرد دستگاه دارد. همچنین اگر توان آسیاب شما پایین‌تر از حد مطلوب باشد، ممکن است در هنگام پودر کردن حجم زیاد دانه قهوه، دچار کندی یا اختلال در حرکت تیغه‌ها نیز شود. امروزه اگر بخواهید یک دستگاه آسیاب برقی را بر اساس توان انتخاب کنید، حداقل میزان مطلوب برای مصارف خانگی 110W می‌باشد.

سرعت عملکرد

مسلما هر چه توان دستگاه شما بالاتر باشد، سرعت پودر کردن قهوه نیز سریع‌تر صورت می‌گیرد. در اکثر مدل‌های بروز، کنترل پنلی وجود دارد که قابلیت تنظیم سرعت آسیاب کردن را به شما می‌دهد.

 

تیغه بهترین دستگاه آسیاب قهوه خانگی

تیغه مخروطی

 

جنس و نوع تیغه

تیغه بهترین آسیاب قهوه خانگی باید از جنس استیل و تبدیل شده به آهن گالوانیزه یا آلومنیوم مقاوم طراحی شده باشد. نوع ساخت لبه‌های تیغه باید بصورت تیز و برنده باشد که به تیغه‌های مخروطی شکل نیز شناخته می‌شود. دوام و استحکام این بخش، نقش موثری در تعیین طول عمر دستگاه و جلوگیری از افت کیفی آسیاب نیز دارد.

لازم به ذکر است که پس از چند ماه استفاده از دستگاه، لازم است نظافت بخش تیغه‌ها را انجام دهید تا آسیاب برقی شما همواره سرحال و باکیفیت کار کند.

 

جنس و طراحی بدنه

آسیاب قهوه اسپرسو خانگی جدای از مکان مورد استفاده اعم از منزل، محل کار یا حتی کافی‌شاپ کوچک، لازم است طراحی و استحکام استاندارد را داشته باشد. عملکرد چرخش تیغه و پودر کردن دانه سفت و سخت قهوه، نیازمند توان درونی و مقاومت بیرونی بسیار بالایی است. از این رو لایه‌های سازنده بدنه دستگاه، باید مقاومت لازم را در برابر فرایندهای شکل گرفته در قسمت تیغه را داشته باشد.

از مهم‌ترین چالش‌هایی که دستگاه‌های کیفیت پایین با آن مواجه می‌شوند، تحلیل رفتن بدنه خارجی و در نتیجه از ریخت افتادگی خواهند شد.

 

پرتافیلتر در بهترین اسپرسو ساز خانگی

 

جایگاه قرارگیری پرتافیلتر

آسیاب خانگی قوی و حرفه‌ای، در زیر قسمت خروجی، دارای پایه قرارگیری پرتافیلتر می‌باشد. این پایه در مواقعی که قصد دارید قهوه پودر شده را مستقیم از دستگاه وارد بسکت دستگاه اسپرسو ساز کنید، بسیار کاربردی است.

درجه بهترین آسیاب قهوه خانگی و نیمه صنعتی

اگر فکر می‌کنید که با خرید دستگاه باکیفیت، اسپرسو شما با بافت مطلوب و خامه کافی از دستگاه خارج خواهد شد، سخت در اشتباه هستید. به شخصه، بارها پودر قهوه‌ای را که متناسب با نوع دستگاه آسیاب نشده را امتحان کرده‌ام و چیزی جز اسپرسو رقیق و آبکی نصیبم نشده است. دلیل این اتفاق چیست؟

 

تنظیم درجه بهترین آسیاب قهوه خانگی

 

دستگاه اسپرسو ساز خانگی و نیمه صنعتی، باتوجه به توان و قدرت بویلر، نیازمند درجه‌های متفاوتی از آسیاب دانه قهوه هستند. دستگاه نیمه صنعتی توان و فشار بالاتری داشته و لازم است از دانه‌های ریزتری برای سرو اسپرسو، استفاده کنیم. درحالی که برای مدل‌های معمولی درجه آسیاب قهوه باید بین 5 الی 6 باشد، برای دستگاه‌های نیمه صنعتی این میزان بهتر است در بازه 3 الی 5 قرار داشته باشد.

البته بهتر است درجه مطلوب را بر اساس تجربه استفاده خود از دستگاه اسپرسو ساز خریداری شده، پیدا کرده و آن را ست کنید. کار با دستگاه آسیاب و اسپرسو ساز و همچنین تنظیم درجه بر اساس قدرت قهوه ساز یکی از چالش‌هایی بوده که گریبان اکثریت افراد را می‌گیرد. چنانچه مایلید طرز تهیه یک اسپرسو اصولی با خامه و کرمای دلچسب را مرحله به مرحله یادبگیرید و از ترفندهای ایجاد خامه مطلع شوید، پیشنهاد می‌کنیم بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

طرز قهوه اسپرسو در منزل

 

صدای بهترین آسیاب برقی

احتمالا تا به‌حال سری به قهوه فروشی‌های بزرگ زده باشید که دستگاه آسیاب درحال پودر کردن است. صدای بلند دستگاه صنعتی، ممکن است برای فضای فروشگاهی یا کارگاهی مناسب باشد، اما برای استفاده در منزل، اصلا قابل تحمل نیست. دستگاه شما باید در کنار عملکرد سرعتی و قدرتی مطلوب، صدای قابل تحمل و مناسبی داشته باشد تا آرامش خانه یا محل کار شمارا برهم نزند. از این رو سعی داشته باشید برند انتخابی شما، معتبر و شناخته شده باشد.

 

آسیاب قهوه اسپرسو خانگی

 

بهترین مارک آسیاب برقی قهوه

بطورکلی 4 الی 5 برند معتبر در زمینه طراحی و عرضه بهترین آسیاب قهوه خانگی وجود دارد که انواع و اقسام آنها در بازار ایران نیز مشاهده می‌شود. برندهای ژاپنی و ایتالیایی که در حوزه ساخت تجهیزات قهوه فعالیت گسترده‌ای در سطح جهانی دارند.

آسیاب قهوه مباشی از جمله شناخته شده‌ترین برندهای این حوزه بوده که انواع دستگاه را در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف عرضه کرده است. تجربه استفاده نشان داده که قهوه آسیاب شده بوسیله محصولات این کمپانی، خامه بهتری به اسپرسو خواهد داد. در کنار این کمپانی، نوا ژاپن و دلونگی ایتالیا نیز دستگاه‌های خوبی برای اسپرسو ساز خانگی تولید کرده که در رقابت تنگاتنگی قرار دارند.

این سه برند پرآوازه، مناسب با انواع دستگاه قهوه ساز خانگی و نیمه صنعتی هستند، اما چنانچه دستگاه اسپرسو شما حرفه‌ای و صنعتی است؛ پیشنهاد می‌کنیم آسیاب خود را از میان مدل‌های آندیمند انتخاب کنید. این برند قیمت بالاتری در مقایسه با سایر کمپانی‌های ذکر شده دارد اما از عملکرد پیشرفته‌تری نسبت به سایر رقبا برخوردار است.

 

بهترین آسیاب قهوه برای دستگاه نیمه صنعتی

همانطور که می‌دانید حساسیت بر فرایند عصاره‌گیری در اسپرسو ساز نیمه صنعتی بالاست و اکثریت افراد به دنبال بهترین آسیاب قهوه خانگی برای این محصولات هستند. از آنجایی که امکان استفاده مستمر از این نوع دستگاه‌ها با پمپ‌های قوی‌تر، به نسبت مدل‌های قهوه ساز معمولی خانگی بالاتر است. پیشنهاد می‌شود دستگاه شما از بهترین متریال در طراحی تیغه و همچنین دقیق‌ترین شاخص اندازه‌گیری برخوردار باشد. خوشبختانه آسیاب قهوه اسپرسو خانگی در هر برند، مطابق با نیازهای دستگاه‌های همان کمپانی به بازار عرضه شده اند. بعنوان مثال چنانچه دستگاه نیمه صنعتی مباشی را تهیه کرده اید و قصد دارید یک آسیاب در سطح دستگاه خود پیدا کنید، می‌توانید از مدل‌های مطرح همین برند با قیمت معقول یکی را انتخاب کنید. تنوع رنگ‌بندی محصولات در برند مباشی باعث شده تا امکان ست کردن دو دستگاه را برایتان فراهم کند.

چنانچه استفاده شما برای دستگاه‌‌های پرقدرت و تقریبا صنعتی می‌باشد و قصد دارید از آن در کافه رستوران های بزرگ استفاده کنید، خرید مدل‌های معرفی شده را توصیه نمی‌کنیم. اما این مطالب در رابطه با دستگاه‌های خانگی معمولی و نیمه صنعتی بوده و از این رو می‌توانید مدل‌های موجود در کالاکده هندیجان را جزو لیست خرید خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *