پخت و پز

زودپز برقی تفال یا مولتی کوکر فیلیپس؟

مقایسه زودپز برقی تفال و مولتی کوکر فیلیپس

همانطور که میدانید،زودپز برقی تفال و مولتی کوکر فیلیپس دو دستگاه پخت و پز چند منظوره با امکاناتی تقریبا مشابه میباشند. هر دو محصول از دو برند بسیار محبوب یعنی فیلیپس هلند(PHILIPS) و تفال فرانسه(TEFAL) تولید و روانه بازار گردیده اند. کاربردهای این دو دستگاه شامل چند عملکرد پایه مانند پلوپز/زودپز/بخارپز/آرام پز و...بوده و در کنار اینها،برنامه های متنوعی برای پخت و پز و تهیه دسر و میان وعده دارند.

مهم ترین دلیل برای خرید مولتی کوکر،مسلما سرعت بالای پخت و تنوع موارد پخت و پز آن میباشد. امروزه یکی از بزرگترین چالش های روزمره برای ما ایرانیان،زمان و فرصت آماده سازی غذای دلخواه مان است. امروزه باتوجه به وجود مشغله های روزمره،عمده افراد به غذاهای آماده و فست و فود روی آورده،و همانطور که میدانید استفاده مداوم از این غذاها،سلامت غذایی را به خطر می اندازد. از این رو با استفاده از یک دستگاه مولتی کوکر چند منظوره،در زمانی کوتاه انواع غذاهای ایرانی و خارجی را طبخ کرده و از طعم بینظیر آن لذت ببرید.

زودپز برقی تفال مدل CY754830

زودپز برقی تفال مدلCY754830

زودپز برقی تفال چه مزیتی نسبت به پلوپز تفال دارد؟

جدای از نام این دستگاه “زودپز برقی”،در واقع میتوان گفت این همان دستگاه مولتی کوکر چند منظوره است که گاها به پلوپز چند کاه نیز شناخته میشود. البته لازم به ذکر است که عمده پلوپز های چند کاره،دارای عملکرد پایه زودپز نبوده که از این حیث زودپز برقی تفال نسبت به سایر مدلهای موجود در بازار،برتری دارد. بطورخلاصه میتوان این محصول را نسخه پیشرفته دستگاه های پخت چند منظوره تفال دانست؛زیرا عملکرد زود پز بسیار کاربردی و حائز اهمیت است.

شرکت تفال با بکارگیری سوپاپ های اطمینان درجه یک در قسمت درب و ایجاد قفل های ایمنی بیشتر،کمک کرده تا زودپز برقی تفال مدل CY754830 بتواند کار زودپز برقی را نیز برای شما انجام دهد.

آشنایی با مولتی کوکر فیلیپس مدل HD2151

محصولی که این روزها تیتر یک تبلیغات فروشگاه های لوازم خانگی شده است،مولتی کوکر فیلیپس میباشد. کمپانی فیلیپس(PHILIPS)باتوجه به محبوبیت و تقاضای بالایی که در میان مردم دارد،همواره محصولاتش مورد قبول و رضایتمندی دیگران قرار دارد. اما یکی از بزرگترین چالش های طرفداران این کمپانی هلندی،این بود که این برند دستگاه پخت و پز چند منظوره ای که حس یک مولتی کوکر کامل را القا کند،ندارد. در واقع مولتی کوکرها یا پلوپزهای پیشین این برند،امکانات زیادی نداشته و چندان مورد توجه قرار نگرفتند.

مولتی کوکر فیلیپس همانند زودپز برقی تفال،دارای عملکرد پایه زودپز نیز میباشد. وجود این ویژگی باعث شده تا این پلوپز چند کاره،به کامل ترین وسیله پخت و پز فیلیپس تبدیل شود.

حال با این سوال مواجه میشویم: کدام یک را بخریم؟

در واقع انتخاب میان دو محصول کامل آن هم از دو برند بسیار محبوب کار نسبتا دشواری است. همین ابتدای کار بگوییم که قیمت زودپز تفال به نسبت فیلیپس مقرون بصرفه تر بوده اما تنوع برنامه های مولتی کوکر فیلیپس بیشتر است. برای اطلاع از تنوع برنامه و آشنایی با ساختار و مشخصات فنی دو محصول،در ادامه با ما همراه باشید.

مقایسه فنی مولتی کوکر تفال و فیلیپس

در ادامه قصد داریم این دو محصول را از جنبه های توان،ظرفیت،تنوع برنامه،دوام بدنه و ایمنی کار مورد بررسی قرار دهیم.

مقایسه برنامه‌های پخت دو مدل

مولتی کوکر فیلیپس مدل HD2151: 

عملکرد پایه: زودپز / پلوپز / بخار پز / آرام پز

برنامه های جانبی: تهیه سس، خورشت، سرخ کن کم روغن، ته دیگ، پخت برنج، برنج سرخ شده، عدس و لوبیا، فرنی، ماست، مربا، تفت دادن، گرم کردن مجدد، گرم نگهدارنده, چهار روش پخت از قبیل زودپز، آرام پز در دو سطح بالا و پایین و بخارپز؛ هریک با برنامه هایی مجزا برای پخت گوشت گاو، گوشت انواع طیور، گوشت اردک، گوشت بره و غذای دریایی.

زودپز برقی تفال مدل CY754830:

عملکرد پایه: زودپز / پلوپز / بخارپز / آرام پز

برنامه های دیگر:برنامه خورشت- سوپ- سرخ کردن کم روغن-سس- برنج- ماست-نان برنج- پوره- تنظیمات دستی پخت.

تنوع برنامه های پخت در مولتی کوکر فیلیپس بسیار بیشتر از مدل هم سطح تفال است و نشانگر کاربرد بیشتر دستگاه در زمنیه آشپزی است. اما با در نظر گرفتن اختلاف قیمت این دو محصول،تنوع بیشتر برنامه های فیلیپس،کاملا منطقی است.

مقایسه توان و قدرت گرمادهی

هر دو محصول دارای توان مصرفی 1090W میباشد که به یک میزان تولید گرما دارند. این به آن معناست که سرعت پخت زودپز برقی تفال و مولتی کوکر فیلیپس تقریبا در یک سطح است. کیفیت گرمادهی هر دو محصول با توجه به ظرف چند لایه مخزن،بسیار مطلوب و مناسب شیوه های پختی میباشد.

گرمادهی زودپز برقی تفال مدل CY754830

مقایسه ظرفیت و جنس کاسه

در هنگام خرید هر محصول،گنجایش مخزن از مهم ترین پارامترها برای انتخاب برتر محسوب میشود. جالب است بدانید ظرفیت هر دو محصول 5 لیتر بوده که مناسب خانواده 4 نفره است؛البته در مواردی میتوان برای 6 نفر نیز غذا پخت که بستگی به میزان مصرف افراد دارد.

جنس کاسه دو هر محصول از استیل و لایه های آلیاژی با مقاومت گرمایی بالا میباشد. رویه بیرونی کاسه از تفلون نچسب طراحی شده است تا علاوه بر نچسب بودن،امکان پخت کم روغن و بدون روغن را برای شما فراهم میکند.

زودپز برقی تفال

اجزای زودپز برقی تفال

طراحی بدنه و ایمنی زودپز برقی تفال و مولتی کوکر فیلیپس

نوع طراحی بدنه و وجود سوپاپ های اطمینان،مهم ترین مشخصه برای تضمین ایمنی کار دستگاه مولتی کوکر میباشد. درب مولتی کوکر تفال و فیلیپس به گونه ای طراحی شده است که به خوبی روی محصول قرار گرفته و چفت میشود. در مدل فیلیپس، قفل شدن درب به کمک سوویچ قرار گرفته در بالای درب انجام میشود. درب زود پز تفال نیز قابلیت چرخش 45 درجه ای دارد و از این طریق باز و چفت میشود. جالب است بدانید که هر دو مدل دارای سوویچ‌هایی به منظور تنظیم فشار وارده به مواد غذایی می‌باشد.

سوپاپ های موجود در قسمت زیر و روی درب،خیال شمارا از بروز هرگونه چالشی راحت میکند. پخت با زودپز از آن جهت که فشار زیادی به درب وارد میشود،ممکن است در مواردی با ترکیدن و جدا شدن درب همراه باشد. با خرید هر کدام از این محصولات،دیگر نگران بروز هیچ گونه مشکلی در هنگام پخت نیستید. بدون شک کمپانی‌های فیلیپس و تفال با عرضه این دو محصول، جایگاهی ویژه در میان بهترین مارک‌های زودپز برقی را نصیب خود کرده‌اند.

بدنه هر دو محصول از جنس استیل و پلاستیک بسیار بادوام طراحی شده است. هر دو دارای رنگ تمام مشکی بوده و جلوه زیبایی در کنار دیگر محصولات آشپزخانه شما دارد.

مولتی کوکر فیلپس مدل 2151

مولتی کوکر فیلیپس مدل HD2151

مزایا و معایب زودپز برقی تفال و فیلیپس+جمع بندی

  • اگر به دنبال تنوع در برنامه پخت هستید،انتخاب مولتی کوکر فیلیپس توصیه میشود؛زیرا زودپز برقی تفال تنها 10 عملکرد پخت و پز دارد.
  • قیمت فیلیپس حدودا 70 درصد بیشتر از تفال بوده پس باتوجه به میزان بودجه اقدام به خرید کنید.
  • اگر به پنل لمسی علاقه دارید،پیشنهاد ما خرید مولتی کوکر فیلیپس است. در مدل تفال،دکمه ها بصورت تاچ و انتخاب برنامه با ولوم چرخشی است.
  • ابعاد زود پز تفال به نسبت فیلیپس جمع و جور تر بوده و فضای کمتری را اشغال خواهد کرد

در کل برای خرید مولتی کوکر،باید به تنوع برنامه،ظرفیت دستگاه،ایمنی و دوام بدنه توجه داشت. برای انتخاب میان این دو مدل،بیشتر سعی داشته باشید بر اساس میزان بودجه خود انتخاب کنید.

اگر سوال یا دیدگاهی در زمینه شناخت و نحوه استفاده از این محصولات دارید،در قسمت دیدگاه برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *