نوشیدنی ساز

راهنمای خرید مخلوط کن تک کاره تا حرفه‌ای

راهنمای خرید مخلوط کن

مخلوط کن چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه مخلوط کن یک وسیله برقی با پارچ و تیغه‌های بخصوصی بوده که جهت ترکیب کردن مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در راهنمای خرید مخلوط کن علاوه بر آشنایی با فاکتورهای اساسی انتخاب دستگاه باکیفیت، با انواع مدل‌های تک کاره و چند منظوره موجود در بازار ایران آشنا خواهید شد.

این دستگاه با طراحی خاص بخش تیغه و چرخش پر سرعت آن، انواع و اقسام مواد غذایی را بصورت ترکیب یا پوره تبدیل می‌کند. قابلیت آماده‌سازی یک ترکیب یکدست و دلچسب، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این محصولات بوده که امروزه آن را در انواع مخلوط کن ها مشاهده می‌کنیم.

البته این کاربردها تنها مربوط به دستگاه تک کاره بوده، کمااینکه با پیشرفت تکنولوژی و خلاقیت کمپانی‌های تولید کننده، امروزه دستگاه‌های حرفه‌ای و چند منظوره‌ای روانه بازار شده‌اند که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

راهنمای خرید بهترین مارک مخلوط کن

راهنمای خرید و کارایی مخلوط کن

همانطور که گفتیم دستگاه مخلوط کن به دو دسته تک کاره و چند کاره تقسیم می‌شوند. در سری‌های تک منظوره، تنها یک پارچ برای ترکیب کردن مواد وجود داشته و دستگاه کاربرد دیگری ندارد؛ عمدتا قیمت این محصولات به نسبت مدل‌های چند منظوره از سطح قیمتی پایین‌تری برخوردار است.

آسیاب مخلوط کن چیست؟

حال یک قدم جلوتر می‌رویم تا با دستگاه آسیاب مخلوط کن آشنا شویم و در راهنمای خرید مخلوط کن، از عملکردها و امکانات این نوع محصولات بگوییم. دستگاه دو کاره با قابلیت ترکیب کردن به همراه یک الی دو آسیاب کوچک، جهت پودر کردن ادویه‌جات یا مواردی مانند چوب دارچین و…می‌باشد. این نوع محصولات عمدتا دارای تنظیمات سرعت بوده تا باتوجه به مواد درون پارچ، قدرت و سرعت متناسب، تنظیم شود.

مخلوط کن حرفه‌ای!

دستگاه‌های چند منظوره با قابلیت‌هایی همچون آسیاب و اسموتی ساز که قدرت چرخش بسیار بالایی داشته و هر نوع مواد غذایی را مغلوب خواهد کرد. این محصولات عمدتا دارای کنترل پنل با امکان تنظیم و تسلط به سرعت دستگاه و همچنین پارچ‌های بسیار بادوام می‌باشند تا یخ را در یک چشم به هم زدن، پودر کنند. برخی از این بلندرها از برنامه‌های پیش فرض پشتیبانی کرده تا باعث سهولت بیشتر در هنگام استفاده از محصول شوند. از شاخص‌ترین این دستگاه‌ها می‌توان به مخلوط کن نینجا اشاره کرد.

 

راهنمای خرید مخلوط کن چند کاره

رعایت نکات اساسی در هنگام انتخاب مخلوط کن

شناخت مشخصه‌های اساسی لوازم برقی از جمله مهم‌ترین کارهایی است که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. علاوه بر اینکه محصولات مدنظرشما باید رنگ و طراحی دلخواه‌تان را داشته باشد، لازم است از لحاظ قدرت، کیفیت و دوام، خیال شمارا از بابت خرید آسوده سازد. در ادامه با بررسی چند مشخصه مهم می‌پردازیم که لازم است آنها را رعایت کنید.

توان مخلوط کن

نقش کلیدی و تعیین کننده در سرعت و عملکرد مخلوط کن تک کاره و حرفه‌ای، قدرت یا همان توان موتور محصول است. مسلما هرچه میزان توان موتور بالاتر باشد، فرایند خرد کردن و ترکیب کردن مواد غذایی، سریع‌تر صورت گرفته و بافت ترکیب آماده شده، یکدست‌تر خواهد بود. جالب است بدانید توان یک دستگاه باکیفیت در بازه 800W الی 1500W قرار دارد تا قابلیت پودر کردن و ترکیب کردن یخ را با سایر مواد دلخواه‌تان داشته باشد.

ظرفیت و جنس پارچ

شاید برای شما و اطرافیانتان پیش آمده باشد که پس از خرید آنلاین دستگاه مخلوط کن بلندر، از ظرفیت پارچ رضایت نداشته باشند. باید توجه کنید که محصول مورد نظر شما، قابلیت گنجاندن چه حجم از مواد غذایی را دارد. معمولا پارچ این محصولات از شیشه یا پلاستیک طراحی شده است که هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارند.

راهنماری خرید انواع مخلوط کن

  • پارچ شیشه‌ای: دوام بالاتر / وزن بالا / دشواری در شستشوی / قابلیت ترکیب کردن مواد داغ / امکان شکستگی درصورت برخورد و افتادن
  • پارچ پلاستیکی: دوام کمتر نسبت به شیشه‌ای / وزن سبک و راحت / شستشوی آسان / امکان ترکیب کردن مواد داغ درصورت عدم وجود مواد مضر BPA / احتمال شکستن درصورت افتادن یا برخورد کمتر است.

ظرفیت این محصولات نیز نقش کلیدی در گنجاندن مواد غذایی مورد نظر شما دارد، عمدتا یک دستگاه مخلوط کن باکیفیت دارای گنجایش 1.5 تا 2.5 لیتر بوده و دستگاه‌های مخلوط کن تک نفره، کمتر از 1 لیتر گنجایش دارند.

طراحی و دوام بدنه

لازم دانستیم در راهنمای خرید مخلوط کن از شما این سوال را بپرسیم که یک دستگاه باکیفیت به چه اندازه طول عمر دارد؟

آیا با گذشت چند ماه ممکن است از کیفیت عملکرد دستگاه کاسته شود و یا صداهای ناجور از موتور آن بیرون آید؟

پاسخ به این سوال واضح است: شما با تهیه یک دستگاه باکیفیت از برند شناخته شده، نگران افت کیفیت و خرابی دستگاه نیستید. طراحی و دوام بدنه این محصولات از برندهای شناخته شده جهانی، به گونه‌ای است که درصورت استفاده استاندارد، مانند روز اول، عملکرد خوب و زیبایی ظاهری خود را حفظ خواهد کرد.

وجود پایه‌های استاندارد برای جلوگیری از لرزش در هنگام استفاده، از مهم‌ترین مزیت‌های یک بلندر باکیفیت است. همچنین به دلیل اینکه دستگاه فشار و قدرت زیادی را در هنگام چرخش تیغه‌ها تحمل می‌کند، لازم است که دیگر اجزا مانند تیغه و پارچ از استحکام مناسبی برخوردار باشند.

راهنمای خرید مخلوط کن بادوام

جنس و طراحی تیغه

همانطور که می‌دانید تیغه‌های تعبیه شده در قسمت انتهای پارچ، ارتباط مستقیم با موارد غذایی دارند و کیفیت ساخت و نوع طراحی آنها، نقش اساسی در کیفیت و بافت ترکیب دلخواه شما دارد. انواع تیغه مخلوط کن به دو نوع 4 پره و 6 پره تقسیم شده که عمدتا از جنس استیل ضد زنگ با ضخامت استاندارد و استحکام بالا برای پودر کردن یخ و مواد غذایی با بافت سخت طراحی شده‌اند.

اما نکته جالب این است که تیغه مخلوط کن حرفه‌ای، جدای از بافت مستحکم و بادوامی که دارد، لازم است به شیوه خاصی طراحی شده باشند تا در یک چشم به هم زدن، انواع مواد غذایی را تکه پاره کند. این تیغه‌ها معمولا دارای زوایای منحصربه‌فردی می‌باشند که لبه‌های دندانه‌ای و بسیار تیزی نیز دارند.

صدای دستگاه مخلوط کن

حال هنگام آن رسیده تا با چالش برانگیزترین مسئله در راهنمای خرید مخلوط کن بپردازیم و آن هم صدای موتور و برخورد مواد غذایی با تیغه‌ها می‌باشد. در واقع چنانچه پارچ و موتور دستگاه شما از استانداردهای بهینه‌سازی برخوردار نباشد؛ صدای نامطلوبی در هنگام استفاده منزل شمارا فرا خواهد گرفت. عمدتا برندهای معمولی و سطح چندم بازار با این چالش مواجه هستند.

در نتیجه مطمئن‌ترین راه برای تشخیص یک بلندر کم‌صدا و پرقدرت، لازم است بهترین مارک‌های مخلوط کن را تهیه کنید.

راهنمای خرید مخلوط کن تک کاره

راهنمای خرید بهترین مارک مخلوط کن

تنها تعداد انگشت شماری از برندهای سازنده مخلوط کن، که در ایران محصولات آنها عرضه می‌شود ارزش خرید دارند. از جلمه سرشناس‌ترین آنها که دستگاه‌های باکیفیتی را به بازار عرضه می‌کنند، می‌توان به برند فیلیپس، نینجا، پاناسونیک، کنوود، بوش و براون اشاره کرد. بدون شک با خرید هر کدام از بلندرهای این برند، علاوه بر توان و عملکرد بینظیری که دارد، از طراحی و ظاهر آنها نیز نهایت لذت را خواهید برد.

جمع بندی

بطورکلی هرکدام از این برندها دارای ویژگی‌های مشابه و امکانات جانبی منحصربه‌فردی می‌باشند. بعنوان مثال بهترین سری‌های مخلوط کن فیلیپس و نینجا و براون از برنامه‌های پیش فرض برای تهیه انواع نوشیدنی‌ها برخوردارند. وجود این ویژگی‌ها به شما این امکان را داده تا دیگر نگران زمان بندی ترکیب کردن یا سرعت چرخش تیغه‌ها و فشار آمدن به موتور دستگاه نباشید. محصولات پیشرفته این برندها، در نهایت کار یک نوشیدنی و ترکیب با همان بافت مدنظرتان به شما تحویل خواهند داد.

امروزه دسترسی به محصولات باکیفیت و اورجینال در کنار اینکه ساده است، اما با چالش‌هایی همچون اصالت و سلامت آن دستگاه همراه است. از این رو همواره سعی داشته باشید از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر همچون دومینو کالا، کالاکده یا دیجی کالا، نسبت به اصالت محصول مطلع شوید و در نهایت به دلخواه خرید خود را صورت دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *