پخت و پز

تفاوت پلوپز و مولتی کوکر در چیست؟ | صفر تا صد ویژگی ها

انواع غذا با پلوپز زودپز فیلیپس

شناخت ویژگی و تفاوت پلوپز و مولتی کوکر|کار با بهترین مولتی کوکر بازار

تفاوت پلوپز و مولتی کوکر های چند کاره در نحوه عملکرد،تنوع برنامه ها و همچنین تناسب میزان مصرف با تعداد خانوار میباشد. اما برای شناخت و تصمیم گیری بهتر،باید ویژگی و کاربرد هر دستگاه را در هنگام خرید بدانیم. پلوپز به تنهایی دستگاهی برای پخت برنج با شیوه های متفاوت است که به برنامه هایی از جمله پخت پلو،پخت آرام و سریع محدود میشود. بطورکلی با پیشرفت فناوری و عادت های زندگی مدرنیته،پخت و پز خانگی با تغییرات اساسی روبرو بوده تا بتواند نیازهای افراد را لابه لای روزمرگی هایشان به نحواحسن برطرف کند. امروزه افراد زیادی وقت و شرایط مناسب را برای آشپزی های چند ساعته و طاقت فرسا ندارند و به دنبال راهی برای آسوده تر شدن آماده سازی غذا و میان وعده ها میباشند. از طرفی مصرف فست فود و غذای آماده،در دراز مدت میتواند آثار زیان باری را برای ما به ارمغان آورد. پلوپز و مولتی کوکر دو دستگاه با قابلیت پخت سریع میباشند که خیال شمارا از بسیاری از چالش های آشپزی راحت میکند. اما خرید و نگه داری هر دستگاه ملزوم به دانستن ویژگی،کارکرد و همچنین تطابق نیاز مصرف کننده با نوع محصول است.

پلوپز چندکاره فیلیپس

مولتی کوکر چیست؟

مولتی کوکر(muti cooker) در واقع نسل جدید دستگاه های پخت و پز میباشند که با افزودن قابلیت ها و امکانات ویژه،بعنوان دستیار سرآشپز در منزل،در خدمت شما هستند. کاربرد مولتی کوکر بسیار جامع تر و امکانات آن بیشتر از پلوپز میباشد. در واقع میتوان گفت پلوپز یک زیر مجموعه کوچک از دستگاه مولتی کوکر است. دستگاه های چند منظوره ای که در کنار عملکرد های پایه از جمله سرخ کن کم روغن،بخارپز،پلوپز و آرام پز،قابلیت های ویژه ای از جمله پخت خورشتی،ته دیگ و حتی تهیه سس و ماست را نیز دارند. این دستگاه ها به پلوپز چندکاره نیز در بازار ایران شناخته میشوند. از دیگر ویژگی های مولتی کوکر که ارزش خرید آن را نیز بسیار افزایش میدهد؛میتوان به سرعت بالای پخت و کاهش درصد مصرف برق منزل اشاره کرد.

فرق مولتی کوکر با پلوپز |با بهره گیری از تجربه شما

پلوپز یک دستگاه تقریبا تک منظوره میباشد که مدلهای متفاوتی از آن از جمله پارس خزر در بازار ایران مشاده میشود. شما با تهیه این دستگاه تنها میتوانید پخت برنج را در آن تجربه کنید. میتوان گفت برنامه های متنوع پخت و آماده سازی غذا در بهترین مولتی کوکر میتواند کار بسیاری از لوازم پخت و پز خانگی را برای شما انجام دهد. در واقع شما با استفاده از پلوپز چندکاره به سادگی و تنها با فشردن چند دکمه،انواع وعده های اصلی و میان وعده را در مدت زمانی کوتاه آماده کنید. همچنین باتوجه به قابلیت های پخت با تاخیر و یا گرم کن مجدد،دیگر نگران به موقع آماده شدن غذا،حتی هنگامی که در منزل حضور ندارید،نیستید. دیگر تفاوت پلوپز با مولتی کوکر،طراحی شیک مولتی کوکر،همچنین متریال سبک و استاندارد میباشد.

پخت گوشت در حالت بخارپز با مولتی کوکر

تفاوت پلوپز و مولتی کوکر از لحاظ کارکرد و گنجایش

مولتی کوکر ها از لحاظ گنجایش مخزن،تفاوت قابل توجهی با پلوپز تک منظوره ندارند؛به عبارت دیگر هر دو دسته دارای ظرفیت های 4 الی 8 لیتر میباشند. باتوجه به مدلهای موجود در بازار این ظرفیت متغییر میباشد. مولتی کوکرهای 4 لیتر معمولا مناسب 4 الی 5 نفر بوده و در مدلهای 7.5 لیتر برای استفاده 6 الی 8 نفر نیز میباشد. از لجاظ توان و گرمایش نیز هر دو دارای موتور هایی با توان نزدیک به هم میباشند؛اما مولتی کوکرهای چند منظوره به دلیل متریال و مهندسی طراحی،از کیفیت پخت بهتری برخودار است. دیگر تفاوت پلوپز و مولتی کوکر در جنس بدنه آنها است. بدنه مولتی کوکر دارای عایق های استاندارد برای جلوگیری از نفوذ گرما به سطح بیرونی محصول بوده و همچنین عاری از مواد BPA یا همان موارد مضر بر روی سطح پلاستیکی میباشد.

پلوپز همه کاره تفال

نکات مهم خرید بهترین مولتی کوکر که لازم است بدانید!

  • ظرفیت(گنجایش) کاسه: یکی از موارد اساسی که گاه بی توجهی به آن ممکن است کار شما را در ادامه بسیار سخت کند،توجه به ظرفیت کاسه است. در واقع شما باید درنظر داشته باشید که مصرف روزانه شما متناسب با وعده چند نفر میباشد. بعنوان مثال اگر برای خانواده 6 نفره یک پلوپز چندکاره 4 لیتری تهیه شود؛ممکن است مواد غذایی به اندازه در کاسه قرار نگیرد.
  • توجه به قدرت موتور: این نکته را بدانید در نظر بگیرید که هر چه توان موتور برای گرمادهی و حرارت در هنگام پخت بالاتر باشد؛فشار کمتر در هنگام کار بر روی محصول اعمال میشود. در نتیجه دستگاه پخت را سریع تر و راحتتر صورت میدهد. البته توان موتور با گنجایش محصول رابطه مستقیم دارد. بطوریکه در مدلهای 4 الی 6 لیتر توان مولتی کوکر حدود 750 تا 900 وات بوده اما در مدلهای 7.5 لیتری تا 1750 وات نیز میرسد.
  • برنامه های پخت: باید به این مورد مهم توجه کنید که تمامی مولتی کوکرها دارای برنامه های جامع پخت و پز نیستند. به عبارت دیگر هر مدل مولتی کوکر دارای ویژگی های پایه مانند آرام پز،بخارپز و…بوده و همچنین دارای برنامه های جانبی برای تهیه میان وعده و مدلهای مختلف پخت میباشد. مشخصات و نام برنامه های هر مدل در صفحه محصول هر مدل ذکر شده است. کامل ترین و جامع ترین پلوپز چندکاره در بازار،پلوپز تفال مدل 9018 بوده که 71 برنامه پخت دارد.

زودپز برقی تفال-کالاکده

با مولتی کوکر چی میشه درست کرد؟

ابتدا بگوییم که حالت های پخت متنوع از جمله پخت پلو،آرام پز،پخت سریع،پخت تاخیری،سرخ کن(کم روغن) و بخارپز،تقریبا در تمامی مدلهای برتر وجود دارد. از این رو شما میتوانید مواد غذایی دلخواه را به شیوه های مختلف،پخت کنید. از طرفی هر مدل ویژگی های متنوعی دارد که از مهم ترین و کاربردی ترین آنها میتوان به پخت خورشتی،ته دیگ،تهیه پاستا،پخت سوپ،یخ زدایی و یا پخت کیک اشاره کرد. توجه داشته باشید که برخی مدلهای مولتی کوکر دارای درب های مخصوص فشار قوی بوده که حالت پخت زودپز را نیز امکان پذیر می کنند.

طرز استفاده از پلوپز چند کاره

شاید پس از آنکه نام مولتی کوکر به گوش شما بخورد؛تصور شما این باشد که کار با پلوپز چند کاری بسیار پیچیده است.

استفاده از مولتی کوکر به این شیوه است که ابتدا مواد مورد نظر مانند برنج یا دیگر موارد را درون مخزن دستگاه قرار میدهید. سپس باتوجه به کنترل پنل دیجیتالی دستگاه،برنامه دلخواه را انتخاب کرده و اگر قصد تغییر دما و زمان پیش فرض را داشتید،به کمک دکمه های مربوطه این کار را انجام دهید.

البته در برخی موارد مانند بخارپز کردن لازم است که سبد مخصوص را در مخزن دستگاه جایگذاری کنید و به عبارتی شیوه پخت و تنظیم پلوپز چند کاره در حالت بخارپز،کمی با سایر موارد متفاوت است.

پس از ست کردن دستگاه روی برنامه دلخواه،دکمه start را زده تا دستگاه طبق زمان بندی شروع به کار کند. با توجه به قابلیت قطع خودکار دستگاه،پس از اتمام فرایند پخت،دستگاه خاموش شده و غذای شما آماده میل کردن است.

طرز استفاده از پلوپز چند کاره تقریبا در اکثریت مدلها به یک شیوه بوده و تنها تفاوت های جرعی در نوع و تعداد برنامه های پخت دارد.

تفاوت پلوپز و مولتی کوکر از لحاظ قیمت و طول عمر

با یک مقایسه کلی متوجه خواهیم شد که تفاوت پلوپز و مولتی کوکر از لحاظ قیمت،به گونه ای است که تنها با کمی هزینه بیشتر،میتوانید یک مولتی کوکر 20 کاره با کارکرد و امکانات کاربردی تهیه کنید. البته مدلهایی از بهترین مولتی کوکر ها نیز در فروشگاه کالاکده وجود دارند که قیمت چند برابری نسبت به پلوپز تک کاره دارند؛این مدلها دارای ساخت و امکانات محنصربه فردی بوده که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

بهترین مولتی کوکر در بازار ایران+اطلاع از امکانات و قیمت هر مدل

امروزه شرکت های بسیاری دست به طراحی و تولید پلوپزهای چندکاره زده و مدلهایی با کاربردهای مختلف را روانه بازار کرده اند. شناخت مدلهای مختلف و آزمون خطا کردن با مدلهای معمولی در بازار،میتواند صرف وقت و هزینه را برای شما به بار آورد. از این رو ما با تجربه استفاده شما و همچنین میزان تقاضا و فروش در بازار لوازم خانگی هندیجان،بهترین مدلها را با کاربردهای متنوع،ارائه و در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. بهترین مدلهای مولتی کوکر و پلوپز های چندکاره در بازار برندهای فیلیپس،تفال،بوش و نینجا هستند. برای اطلاع از قیمت و امکانات هر مدل و یا همچنین ثبت سفارش از فروشگاه کالاکده، از طریق لینک سبز رنگ زیر وارد صفحه مدلهای مولتی کوکر شوید.

عکس-فلش راهنما

بهترین مولتی کوکر چند کاره

 

پلوپز چند کاره تفال

تجربه شما!

همچنین اگر تجربه استفاده از این نوع دستگاه ها را دارید و یا مورد دیگری از تفاوت پلوپز و مولتی کوکر را میدانید. در پایین این مقاله دیدگاه خود را مطرح کنید. از طرفی میتوانید برای شناخت بهتر این نوع محصولات،سوالات خود را در رابطه با کارکرد هر مدل،تنوع برنامه و کیفیت کار هر برند،در قسمت دیدگاه بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *