پخت و پز

بررسی تخصصی برنامه پخت سرخ کن نینجا | آموزش روش استاندارد!

بررسی تخصصی انواع برنامه پخت هواپز نینجا

خلاقیت و استفاده از آیتم های متنوع در برنامه پخت سرخ کن نینجا، بدلیل تفاوت با تمامی برندها مورد توجه بسیاری از کاربران و مصرف کنندگان قرار گرفته است. عمدتا مشاهده میشود که متودهای پیش فرض در دستگاه سرخ کن بدون روغن، شامل برنامه های عمومی پخت گوشت،ماهی،سیب زمینی و…میباشد؛این برنامه ها تقریبا در 95 درصد این محصولات یکسان هستند.

کمپانی نینجا با بهره گیری از فناوری بروز در زمینه پخت و تولید محصولاتی با قابلیت های منحصربه فرد، برنامه های پیش فرض متفاوت و جذاب خود را در دستگاه های هواپز تعبیه کرده است. برخی از این برنامه ها شامل برنامه تخصصی میوه خشک کن، کبابی کردن، ترد کردن، پخت تخصصی کیک و…میباشد. در ادامه قصد داریم با بررسی تخصصی و مجزای این برنامه ها، شمارا شگفت زده کنیم تا با قابلیت ها و امکانات بینظیر مدلهای هواپز نینجا آشنا شوید.

با انواع برنامه پخت سرخ کن نینجا آشنا شوید

تنوع برنامه پخت هواپز نینجا در هر مدل متفاوت است. بطورکلی دستگاه سرخ کن بدون روغن نینجا دارای 6 برنامه جامع پخت پیش فرض است؛البته در مدلهای سایز کوچک به 4 برنامه تقلیل خواهد یافت.

در ادامه با بررسی تخصصی و جامع هر 6 برنامه بطورجداگانه خواهیم پرداخت، ضمن اینکه خواهیم گفت هر برنامه برای پخت کدام مواد غذایی مناسب تر است.

بررسی تخصصی برنامه های پخت هواپز نینجا

برنامه MAX CRISP

در ابتدا با جالب ترین و منحصربه فردترین برنامه پیش فرض پخت نینجا آشنا شوید؛برنامه max Crisp به معنای پخت در حالت حداکثری توان است. شاید براتون جالب باشد که تنها هواپزی که تا دمای 240 درجه قابلیت پخت دارد، مدلهای سرخ کن نینجا هستند. این قضیه نشانگر مغز پخت شدن و آماده شدن سریع تر غذا با دستگاه های نینجا است.

در واقع شما با کمک برنامه پخت حداکثری، مواد غذایی را به حالت ترد شده و مغز پخت در آورده و از طعم بینظیر آن لذت میبرید.

غذاهای مناسب:

مواد غذایی با بافت سخت مانند گوشت های حجیم(ماهی،مرغ،گوسفند و…)با استفاده از برنامه پخت حداکثری سرخ کن نینجا، بهتر طبخ شده و باعث میشود تا قلب این مواد نیز پخته شود. توجه داشته باشید در این حالت به دلیل دمای بسیار بالای دستگاه، امکان پخت بیش از حد یا سوختن مواد غذایی وجود دارد؛از این رو نسبت به تنظیم زمان پخت و چک کردن مواد غذایی در هنگام پخت، هشیارانه عمل کنید.

برنامه AIR FRY

سرخ کردن انواع مواد غذایی با این برنامه امکان پذیر بوده و به مانند انواع دستگاه های هواپز نسل جدید، پخت مواد غذایی را صورت میدهد. این برنامه برای پخت های رژیمی بسیار کاربردی و جامع بوده و تنها با استفاده از تغییر دما و زمان بصورت دستی، انواع مواد دلخواه خود را سرخ کنید. توجه داشته باشید که برای طعم و رنگ و عطر بهتر مواد غذایی، پیشنهاد میکنیم پیش از پخت، بر روی سطح مواد غذایی کمی روغن افشانه کنید یا بمالید.

غذاهای مناسب:

انواع و اقسام مواد غذایی از جمله سیب زمینی، مرغ، ماهی، قارچ و…را با استفاده از این برنامه و بدون نیاز به قطره ای روغن بصورت سرخ شده در آورید. توجه داشته باشید که برای طعم های نزدیک به سوخاری، لازم است از برنامه AIR FRY استفاده کرده و سطح مواد را با لایه نازک از روغن بپوشانید.

طرز استفاده از برنامه پخت سرخ کن نینجا

برنامه ROAST

برنامه roast شبیه سازی شده و بسیار نزدیک به پخت گریل و باربیکیو آپارتمانی میباشد. این برنامه پخت سرخ کن نینجا مواد غذایی را به شکل برشته و کبابی درآورده و از طعم نسبتا دودی آن لذت ببرید. این حالت پخت برای موادی همچون سبزیجات، تا حدودی شبیه به پخت بخارپز نیز بوده و باعث مغز پخت شدن و نرم شدن سبزیجات و میوه ها خواهد شد.

غذاهای مناسب:

پخت انواع مواد غذایی از جمله گوشت،سبزیجات،سیب زمینی،قارچ،کدو و…با استفاده از این برنامه امکان پذیر بوده و پس از پخت دارای بافتی نرم و مغز پخت خواهند شد. در واقع اگر قصد دارید سبزیجات را با این برنامه کبابی کنید، پیشنهاد میکنیم برای طعم بهتر و حفظ مواد مغذی، ابتدا مواد غذایی را بخارپز کرده و سپس در سرخ کن نینجا به حالت برشته درآورید.

همچنین گوشت و فرآورده های مشابه را با استفاده از این برنامه، بصورت کبابی و گریل شده آماده کنید؛ البته توجه داشته باشید که برای گریل شدن بهتر باید دما را نسب به پخت سبزیجات بالاتر ببرید.

برنامه REHEAT

گرم کردن مجدد مواد غذایی از جمله برنامه های کاربردی روزمره در دستگاه هواپز نینجا میباشد. این برنامه علاوه بر گرم کردن مجدد غذا، با توجه به زمان و دمای مطلوب برای آماده سازی موارد دیگری نیز مناسب است. به عبارت دیگر این برنامه شرایط محفظه را نزدیک به حالت فر میکند تا مواد غذایی در آرامش و بطور ملایم پخته شوند.

غذاهای مناسب:

همانطور که گفتیم تجربه پخت ملایم با استفاده از این برنامه بیانگر آن است که مواد غذایی در دمای پایین تری نسبت به سایر برنامه ها طبخ خواهند شد. پخت پیتزا، گرم کردن نان، گرم کردن انواع مواد غذایی، تهیه لازانیا و مواردی که شامل پنیز پیتزا میباشند، با استفاده از این برنامه به بهترین شکل امکان پذیر است.

برنامه DEHYDRATE

یکی از مهم ترین دلایل منحصربه فرد بودن برنامه پخت سرخ کن نینجا، بکارگیری برنامه خشک کردن میوه و سبزیجات است. این برنامه دمای پخت را در حدود 80 درجه سانتی گراد تنظیم کرده و زمان آن را بالا میبرد. از این رو مواد غذایی همچون میوه و سبزیجات با دمای ملایم گرم، خشک و پخته میشوند. باوجود این برنامه یکی از چالش های شما برای خرید دستگاه میوه خشک کن حل خواهد شد.

غذاهای مناسب:

انواع میوه،سبزیجات با بافت نرم و سخت با استفاده از این برنامه خشک و پخته خواهد شد.

برنامه BAKE

پخت با هواپز نینجا با وجود برنامه BAKE کامل و بسیار کاربردی خواهد شد. برنامه تخصصی پخت کیک،شیرینی جات و میان وعده های لذیذ با استفاده از این برنامه امکان پذیر خواهد شد. پخت کیک در زمانی کوتاه و با بافتی شگفت انگیز، کاری است که این برنامه کاربردی برایتان انجام میدهد.

غذاهای مناسب:

پخت انواع کیک ها با بافت ها و ترکیبات مختلف، شیرینی و کوکی و…با استفاده از این برنامه صورت میگیرد. توجه داشته باشید که برای پخت این مواد درون دستگاه، نیازی به پاشش و مالش روغن بر روی سطح مخزن را ندارید.

نحوه کار با سرخ کن نینجا+نکات کلیدی!

کار با کنترل پنل محصولات برند نینجا در عین تنوع برنامه ها، بسیار ساده و سریع است. کافیست ابتدا برنامه مورد نظر خود را انتخاب کرده و اگر دوست داشتید دما و زمان را مطابق تجربه آشپزی و علاقه پخت خود، تغییر دهید. در مدلهای دوقلو نیز کار با این محصولات اندکی پیچیده تر میباشد که پیشنهاد ما مطالعه کردن مقاله آموزش کار با سرخ کن دوقلو نینجا است.

توجه داشته باشید که در کف و قسمت های داخلی مخزن هواپز، از قاشق های فلزی و اشیا تیز استفاده نکنید تا باعث افزایش طول عمر سبد شود و موجب افت کیفیت دستگاه نشود.

جمع بندی

بطورکلی انواع مواد غذایی را میتوان با برنامه پخت سرخ کن نینجا طبخ و به روش دلخواه خود آماده کنید. متودهای مختلف پخت با توان بالا و طراحی بینظیر محفظه هواپز نینجا، این اجازه را به شما داده تا غذای دلخواه تان را سرخ،کبابی،گرم و…کنید و از طعم بینظیر آن لذت ببرید. لازم به ذکر است در هنگام خرید این محصولات به گنجایش و تعداد برنامه های آن مدل توجه کافی را داشته باشید.

اگر قصد خرید محصولات نینجا را دارید، میتوانید تمامی مدلها و محصولات این برند آمریکایی را با ضمانت اصالت و سلامت کالا و همچنین قیمت بینظیر از فروشگاه کالاکده هندیجان خریداری کنید.

همچنین اگر تجربه خرید و استفاده این محصولات را دارید، یا سوالی در زمینه خرید و شناخت مدلها و طرز استفاده از آنها دارید؛در قسمت دیدگاه برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *